FIK 6.0 - Donken, Västerleden, Eskilstuna & Det Fortsatte I Fredags...

Let's pick up where we left of...

Utkörd från badrummet och mer eller mindre nöjd med mitt patetiska försök till en look så satt jag och mamm i bilen och hon måste varit på riktigt gått humör för hon skjutsade hela vägen till Tunis. Jag är en dålig människa och vi var tvugna att stanna för att köpa en present till bruden min. Det blev en rosa ros som jag pyntade med svarta fjädrar och en kopp med texten "Coolaste Tjejen" på. Kände mig lite outsider först där bland alla E-tunabor trött som jag var och märkte hur skadad jag blivit av att bo på Vacksta. I vanliga fall brukar jag knappt tänka på dialekterna som flyger runt en hela tiden men nu när jag varit hemma i tre veckor hörde jag hur hur grov jädra gnällbältesvenska de snacka! Sjukt!

Men det var verkligen supertrevligt, det släppte liksom efter nåt som hette typ Pasta alá Eva och lite Guitar Hero. Sen blev det mys i Hannas assköna skinnsoffor plus lite plåtning av Cornerlia som är grymm med sin kamera. Några skulle efter ett tag vidare ut och några hem så födelsedagsbarnet och den nyblivna körkortsinnehavaren Hannish och Ida va chaffisar och vi landade sen på Donken vid Västerleden (tror jag). Där blev det tredje koppen kaffe för kvällen och en jorgubb/vanilj-paj (måste göra lite reklam eftersom det råkar vara Hannas jobb...)


             

Sen va dom bara tre...

Hanna hade lite sightseeing i stan med mig och Cornerlia och vi stötte på värsta creepy MC-gänget, MC Sweden, två gånger och körde förbi hotellet de bränt ner. 

      


Kvällen avrundades sedan med lite vin tillbaka hos Hanna och sedan somnade vi så sött alla tre i Kaj och Marias (tror jag de heter) stora säng.

Frukostar är alltid så mysiga hos Hanna!

Sen delade jag och Cornelia tåg en station eftersom jag skulle bli upplockad i Strängnäs för att sedan komma hem... Vill bara tillägga ett litet tips till det där med plånbokssmärtfri garderobsutökning:
Ser ni min stora stickade kofta? Den köpte my pears till mig för kanske sex år sen när de firade nåt årtal i Algarve, Portugal. Jag ville absolut inte använda den då så den glömdes bort i nån garderob. Sen hittade jag den typ förra hösten och nu me really likes it! Så kolla alltid igenom era garderober efter bortglömda plagg. Kanske har ni riktiga små juveler som bara väntar på att bli hittade...

To be continued...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0