FIK 2.1 - Chateau Moreau, Vendelsövägen 62 & ommöblering, panik & lite sentimental

"Dry my eyes so you won't know, dry my eyes so I won't show...
I know you're right behind me,
and don't you let me go, let me go tonight
don't you let me, let me go tonight..."

Lykke Li - "Tonight"

Jag vet att jag inte är snabb så kommentera det inte ens men jag har ganska precis upptäckt Lykke Li eller rättare sagt Jenny styrde in mig på spåret och jag spann vidare på det.

Idag var minst näst sista dag på Weekday... Usch! Två veckor ha gått så här fort!         Se! Du hann inte ens märka det! Varför blir saker och ting alltid roligast mot slutet? Som när man va liten och lekte med nån kompis. Det var alltid precis när man verkligen kom ihåg som kompisen eller man själv skulle gå hem. Sjukt det där. Jag fick en kram av Tobbe, butikschefen, för han kanske inte kommer dit imorn... Fett coolt! Åh, så goa allihopa är dom!

När jag slutade idag hade i alla fall mammsen & pappsen smsat och undra om jag ville komma till dom på Chateau Moreau (Chatå Morå) och det ville jag ju. Hungrig som ett as var jag så dundrade väl in med ett ganska hemskt humör. Seriöst, det är faktiskt pinsamt att jag blir så grinig när jag är hungrig! Efter att ha fått i mig lite galette var jag som tur var mitt rätta jag igen i alla fall. Tog en med chevréost, ruccola, parmaskinka och pinjenötter. Låter värsta avancerat ju... Gott va det i alla fall.

Idag tog jag faktiskt lite bilder också!

             

Tänk er att typ allting är svart-vitt och vinrött. Det är asmysigt i alla fall och de som jobbar där springer rumpan av sig så fort det blir typ fler än två bord. Idag satt tre tjejer och fika vid bordet i hörnan med massa kuddar. Såg toppen-mys ut. Det får vi göra nån gång! Där får många plats!

Nu när jag kom ham skulle jag egentligen packa för jag kommer sova i Södertälje imornkväll och i E-tuna på Fredag, men har märkt att jag tycker att det är fasligt tråkigt. Skjuter alltid upp det så länge som möjligt...

Idag sen vi kom hem så har jag städat, möblerat om lite grann och nu sitter jag här... allt förutom att packa.

Så här såg det ut förut (Jenny råkade va modell igår):

             

Nu ser det ut så här:

             

Det är ju ingen jätteskillnad men det blir nog bra mycke lättare att komma åt mina kläder och så nu. Plus att jag inte behöver ha datorn i knät om jag sitter i soffan eller sitta på golvet om jag har den på bänken.

Men nu ska jag väl gör ett ryck och packa ändå!
Nä, det får nog vänta till imorn.

Happy thoughts, happy thoughts...
Kissa inte på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0