FIK 4.0 - Wayne's Coffee, T-Centralen & Fläng Bigtime!

Tusan, va det ska faras runt hit och dit då då! Inte konstigt att man bli trött! Idag har flänget bestått av till Weekday i morse, jobbade bara till fyra, för att hinna till Södertäljis. Idag va det jazz som gällde. Det är seriöst faktiskt den finaste dansstilen, inte den coolaste men det är fan den snyggaste! Okej, dom här bilderna visar inte i närheten av det jag vill ha fram när jag säger att jazz är asfint, men det är det i alla fall och dessutom är liksom dans utan rörelse som musik utan ljud.



Men det jag också bara ville passa på att informera om i detta inlägg var ju Wayne's Coffee på Centralen, som fick stå för min mellis-middag eller vad det nu blev. Nu kanske ni tänker "jasså, det där vid spottkoppen, där folk springer förbi i 190 och där dom precis har byggt om så att man nästan ännu mer blir påsprungen om man sätter sig för en liten paus och där det nu finns ännu färre sittplatser så att det inte ens är nån idé att köpa annat än take-away längre och ..." men närru, särru! För det råkar vara Espressohouse, och det är just därför som jag nu rekomenderar att om man ska fördriva lite tid på T-centralen och behöver eller vill ha något i magen så ska man istället söka sig en trappa upp. Alltså i höjd med Klarabergsviadukten, liksom mot centralstations- hållet till... Wayne's Coffe! Hajish??
Det är lika tjusigt som vilken annan cafékedja som helst bara lite mindre mitt i stressen men ändå nära till alla tåg, bussar, tunnelbanor osv. och inte riktigt lika dyrt som det andra caféet vid spottkoppen, mitt emot Espressohouse, Rizazzo, Rizozza, Rizazza eller nåt sånt.

Litet tips alltså om du ska ta ett lite mer chill fika i farten eller om ditt tåg är försenat (dessutom är det riktigt värt att prova deras bagels.. Inga färdiga i plastpåsar här inte! Dom värmer brödet och grönsaketerar på plats. Mums!)

Tack & God Natt!
Imorn är det Allice, Lollo & Oskars sista dag på APU:n så då kanske det blir ett nytt lunch-place att skriva om imornkväll, om inte annat så lutar det åt bio me lite girls... Nej, sängdags va det ju!
Om inte annat... I'll be back!

Kommentarer
Postat av: Mysan

Du är jämt och ständigt igång, du (;

2009-04-04 @ 15:25:22
URL: http://mywestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0