FIK 7.0 - Café Cronan, Stora Nygatan 37, Gamla Stan - BOUNCE CAUTION!

Den här showen va helt jävla ofuckingtrolig. Om jag hade tillgångarna och möjligheterna till att göra nåt som det här så skulle jag kunna dö sen med ett så hääääääääääääääääääär stort leende på läpparna.  De dansade i väggarna runt omkring oss, på scenen framför oss, ibland oss, bakom oss och till och med i taket över oss. Vi blev ihoppressade av kravallpoliser, gasade när vi stod som trängst, kramade av dem och fick ett litet skumparty som avslutning.

Till att börja med sågs jag och Jenny och åkte till stan tillsammans. Det är vår i Stockholm!  Vi strosade lite och jag hittade äntligen en present till lilla mamma som fyller år på måndag. Det blev mönstrade bullformar med recept på drömtårta på baksidan och en bok med chokladrecept. Perfekt tycker jag och tror att vi lär använda dem lika mycket...



Vi skulle äta på ett italiensk ställe och gick dit hungriga och glada och vad tror ni inte dom gör... "och hur gamla är ni?... Aha då kommer ni bara kunna vara här till kl sex, det är om en halv timme." Tack så jävla mycke! Här går man, sjutton år, kan inte gå på studentskiva på onsdag, får inte resa hur som helst och till råga på allt får man inte heller ens ÄTA vart man vill! Lack!

Surt va det men vi hittade ett annat mysigt ställe ganska snabbt:
Café Cronan, ligger några få steg åt höger på Stora Nygatan om du kommer från t-baneuppgången i Gamla Stan. Stället var nästan lite som att en irländsk bar parat sig med en italiensk restaurang, fast italinarbiten hade det dominanta anlaget. Det fanns mysiga soffor och fåtöljer men vi hamnade på ett par mjuka barstolar. Kan verkligen rekomendera stället om man behöver äta för det va riktigt god pasta till bra pris och det fanns bra med godsaker också men skulle ändå gå till något av de andra fiken på Stora Nygatan om jag skulle fika-fika. Jätteplus för supergulliga tjejer i kassan som faktiskt bjöd oss på en kopp kaffe och en kopp te. Vi måste verkligen sett ut som de fattiga studenter vi faktiskt är.



Det får räcka! Nu är det verkligen dags att sova! Imorn är en ny dag, nya äventyr, nya möjligheter.
Var jag behöver är möjligheten att packa en faslig massa saker utan att det blir så fasligt jobbigt att ta me till skolan. Dessutom flyttar Hanna in hos mig imorn! Åh det ska bli jättekul! Det lilla aset har varit på bartömning i Sälen sen i onsdags... Wanna hear all the dirty secrets, bruden min!

Sussa som snigel - Utan snarkningar!
Auf Wiedershen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0