FIK 8.0 - Café Valencia, Kringlan, S-tälje & The Vacksta-Life As It Should Be

Tycker att ett fik att skriva om vore på sin plats vid det här laget nu, för har inte tänkt att jag ska skriva om depp och sånt på den här bloggen... Men vet ni vad kom på? Det har jag faktiskt!

Som jag nämnde i mitt förra lite mindre gott-humöriga inlägg, så var jag jag och Martina in till S-tälje för att hyra film och köpa godis inför vår myskväll. Eftersom båda av någon konstig anledning inte var shoppingsugna (kanske för att ingen av oss hade nåt att shoppa för) så satte vi oss istället på ett fik i Gallerian Kringlan i Södertälje City... Glass blev det men har både fikat där med Hanna, Lollo, Maria och Martina och ätit sallad där en gång med Hanna så kan säga att det är ett rätt bra ställe. Du sitter liksom inte lite avsides från resten av Kringlan men har utsikt rakt ner på gågatan utanför så man är liksom inte off. Martinis konstaterade att saltlakrisglassen var en höjdare och jag kan säga att hallonsorbet och mangosorbet aldrig är fel.

      
Checka! Fick en sked som var snygg till mina glasskulor och som dessutom gjorde att hela skapelsen matchade vår godispåse!

Jag passar också på att visa lite av vad som hände efter den dåliga filmen "Wanted" slutat. Det blev kaffe, Sulan gjorde klart sitt motionspass, jag fick en jättefin jättesomrig ögonsminkinging och jag och Sanna fick våra hår lockade. Fast för min del var det mest för att dölja att mitt hår började bli smutsigt eftersom jag inte orkade tvätta det.


Sminket kommer inte till sin rätt tack vare min pitt-kamera men det va i alla fall snyggt och ögonskuggan kommer från Cubus.

Härligt! Som det kanske märks (eller?) så är jag på bättre humör nu i alla fall. Kanske p g a att det har varit grymmt väder hela dagen och eftersom vi som sagt slutade kl två så fanns det gott om tid att ta till vara på det. Här är lite bildern från Vacksta när det är som bäst... Soligt och utan lektioner!


Vad piff och puff Adde och Hulta håller på med där får du nog ta upp med dem för jag vet då inte...

Det är vad jag har att dela med mig av idag. Vill bara tillägga ett stort lass med kärlek till dansen idag som fick mig på bättre tankar. Dessutom fick vi våra JAM YF-kläder. LOVE THEM! Visar nån annan gång. Plus Nobell-priset i coolhet till Natasha som också åker pendeltåg hem från S-tälje som kanske satt världsrekord i att säga så många bra saker som möjligt under en pendeltågsresa på 40 min.

Imorn är min första dag på Vete-Katten. Taggad som ett ekollon! Jag menar det kan inte gå mer en fel och jag har liksom två månader på mig att lära mig att göra allting rätt. Håll tummarna era!

Back On Track - Feeling Alive!
Good Night - Sleep Tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0