FIK 9.0 - Vete-Katten, Kungsgatan 55 & Max, Eriksdalshallen, Donken & Grymma Brudar

Jag vill inte ropa hej men... Min första dag på Vete-Katten gick galant!

Eller allting gick otroligt mycket bättre än det kunde ha gjort... Sen dröjer det väl till slutet av sommaren innan jag fått in snitsen på riktigt.

Till att börja med fick jag otroligt fint förkläde, eller det var snarare en klänning man knäppte med en knapp baktill och en hätta, alltså som en sån där söt liten skarf som fick i alla fall mig att börja tänka på Astrid Lindgren-filmer. Måste fånga det på bild nån gång, jag var oemotståndlig! Eller inte... Annars får ni helt enkelt komma dit och ta en fika och se mig live in action!

Det var länge sen jag fick in så mycket i hjärnan på samma dag! Ett tag kändes det som tusen olika tårtor, bakelser, längder, bröd, smörgåsar, drycker, bullar osv. Tårtorna är svårast! De kommer definitivt ta hela sommaren att lära sig... Stort var det också. Gick typ lite vilse det första jag gjorde när jag skulle runt i det som kändes som oändligt många gångar, rum och korridorer men det gick ändå att lära sig hyfsat fort.

Jag lär skriva om Vete-Katten ett antal fler gånger så håller mig till det här idag och visar lite av de tårtor jag tycker är snyggast hittills...




När jag slutade kl 18 visade det sig att inga mindre är Hanell, Fiia och Sara inte var mer än ca 200 meter ifrån mig så pös till dem och vi gick och åt på Max Vasagatan. Jag tänker inte säga mer än att de har fasligt goda hamburgare. Jag körde på en vegetarisk och ekologiskt (!) kaffe ingick och gjorde att jag fick ännu mer ont i huvudet är jag redan hade. Deras lokaler är långt ifrån mysiga men burgarna väger upp.

När vi varit där ett tag pös vi till Eriksdalshallen för att titta på Skogås gamla Tyrold-killar och Hammarby som bemannas av inga mindre än bl a Patrik och Hoffman. Det va riktigt najs att titta på! Även Jess - nytatuerad och körkortsinnehavare - och Kevin och Hedén kom dit. Jess + Kev åkte hem sen, i en viss nyinköpt bil, det aset! Vi andra + Patrik och Hoffelman och en viss Mackan från deras lag gick till Donken Götgatan efter matchernas slut. Skoj, skoj va det! Det blev en till kaffe och en glass med chokladtopping. En riktigt hörjdare i alla väder med och utan kläder.

Nu är jag till slut hemma och ska somna så snabbt som möjligt eftersom jag ska upp imorn för att.... exactly, dansa HOUSE!! YÄEH!! Taggad som ett vårtsvin!

Pussar, pussar, pussar i mängder!
Ditt liv har getts till dig och till ingen annan så gör det du vill med det som tillhör bara dig...
Live Alive!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0