Det Började I Torsdags...

Det här var grejer kan jag ju säga...

Jag tänker inte ursäkta att jag inte skrivit på länge för som min fantastiska kompis Petra föreslagit så ska jag göra det fullkomligt klart för alla att jag skriver precis så ofta som jag vill och kan. Dessutom har jag sagt att jag inte vill ha nån blogg där jag bara skriver typ "aa ditten och datten har jag gjort idag..." men jag kallar nog detta ett undantag. Fast samtidigt inte för under den här helgen har det ändå vävts in ett och annat fika. Jag har bilder från lite grann av det men kanske får ragga tag på en del från annat håll.

Ska inte dra ut på det men det började i torsdags:

YF Påskspex & Övernattning
Skulle packat kvällen innan men gjorde jag det? Nej. Grymm som man är så är jag ju så jävla ruttig på att packa vid det här laget så det gick på en pannkaksvändning det morgonen därpå. Det var min sista dag på Weekday *snyft* saknar det faktiskt, och så fasligt sjysta som dom är så kom Adina och sa att jag när det passade fick plocka ut ett par jeans och en tröja i present! Hallå? Menar det liksom!

Brottom fick jag i alla fall när jag slutade men hann ändå få hejdå-kramar från alla. Väl i S-tälje, blev det pizza och godis och sen drog vi igång. Vid halv tre dansade vi fortfarande för fulla muggar så vid tre halv fyra var jag färdig duschad och slocknade på en yoga-matta eftersom jag totalt glömt både madrass och sovsäck hemma. Sov väl sisådär och åtta var det bara till och gå upp igen, trycka i sig en banan (eftersom jag även glömt handla frukost) och göra klart "uppvisningen" lagom till elva då päron och lite buddies kom för att kolla på vår skapelse. 


Här tackas det...

Nu bar det av till mormor i Strängnäs men innan skulle vi få i i oss lite lunch. Jag och mor va inte tända på donken (ångrar mig nu i efterhand) så efter lite om och men och flera lång-fredags-stängda fik så hamna vi på nåt ställe som skulle ha "pasta-buffé". Vet inte vad det hette men ät aldrig på ett ställe i Strängnäs som ser ut lite som en klubb inuti som erbjuder s k pasta-buffé för 49 kr. Du fick inte ens ta maten själv och det fanns en pasta och sen några såser att välja mellan. Sämst!

Hos mormor fick vi i alla fall riktigt fika. Hon bjöd på kaffe och munkar. Såna där med hål i som är omöjliga att äta utan att slicka sig runt munnen. Prova nån gång! Askul att tävla om... Hett tips!
Därefter var det bara att hoppa in i duschen för att göra sig i ordning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0