Livet Leker... Kanske Kurragömma Men Jag Tror Mer På Mamma Pappa Barn

Det är eftermiddag på Vackstanäs, jag tror jag är sen till sam-lektionen som vanligt och visst är jag det för när jag väl är där möts jag av Hannski som säger att lektionen är slut för idag... "Här ligger en bäver begraven" tänkte jag och ja, det gjorde det. Gott luktade den inte. Nej, trodde du seriöst att vi hade en bäver begravd i skolan? Dumsnut!

Nej, men vi skulle alltså göra en lista på långsiktiga och kortsiktiga åtgärder för att inte tära på miljön. Den ska vi ta hand om för er som inte förstått det! Jag satte mig genast ner och skrev en fin lista på allt man kan göra, lite som den där boken "100 sätt att rädda jorden"... Nej, det gjorde jag inte. Jag tyckte det var mycket roligare att titta runt lite på datorn ett tag och Martina visade hur jag kan göra mina bilder nästan lika snygga och färgglada som hennes (se nedan). Okej, sen började jag faktiskt på uppgiften och det gick kalas... ett tag. För då va klockan två och Elin va kaffesugen. Jag fann en Sula, en Anka och en Hay i Lyktan.

Lite sånt här blir det när man till skillnad från de andra kufarna hade slutat (eller jag va inte klar, men jag hade ju inte lektion):


Foto: Jag & Sulan, Motiv: Ankans fina gips med först mitt och sen Sulan hjärt-konstverk + Sulans fjortisbild på mig, med urringning och allt. Vad tycks?


Jag gick faktiskt och skrev klart uppgiften sen så det så! Annars skulle jag inte satt mig och skrivit det här tjusiga lilla inlägget. Men nu ska jag pysa och äta. Håll tummarna för god mat. Borde plugga sen men Sulan frågade om jag va sugen på volleyboll efter maten så skyller på henne om jag inet får nåt gjort, okej?

Vad skulle man göra utan de dagarna som solan lyser? Skulle man va lika glad då? Tveksamt, fast med alla fina snubbisar jag känner så skulle gladheten nog inte va så långt ifrån ändå...
Smaklig Måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0