Nåla, Brudar, There Is Nothing Like It!

Eller det va så här att den avgjordes redan igår men för att inte några (vi lite sådär VIP här på internatet) skulle få reda på resultatet innan så blev det inte official för än imorse. Dom drog t o m ut det ändå till tio-rasten. Olidligt!

Coola som vi är, jag & Hanna-Panna-Kaffekanna, så kom vi... *trummvirvel*... På Andra Plats!! Och det känns faktiskt skitbra eftersom ändå hela klassen deltog.

För er som inte vet gick det till så här:  
Vi jobbade alla i par. Varje par fick en låda med lika innehåll, fyra tygstycken, några band, två synålar, svart tråd, knappnålar, sax och lite pennor. Vi fick alltså inte använda symaskin eller strykjärn och hade från 9.00 - 14.00 med en timme lunch. Temat var "vårtecken"...

Motiveringen löd: "Ur klänningen kan man höra Ronjas vårskri - Det här är plagget med våren i full blom och löften om sommaren som kommer."

Här är lite bilder in action & på "pristagarna" (om man bortser från det där med pris) hann inte sno mer bilder från Hanna för hon skulle med bussen nu:

             



Så så var det! Och det kan jag säga, sällan har vi nålat så mycket som igår... och det är också ett kalas-tips! Sitter inte nåt helt OK eller behövs en liten piffning på nåt sätt så skit i regler och insida. Sätt sparsamt med nålar här och var men akta så de inte punkterar dig så fort du rör dig. Kör nästan alltid med nålar längst ner på benen på mina jeans när jag viker in och upp dem så de blir lite chino-aktig kant på dem. HOT!

Nu ska jag pysa och käka middag och sen plugg, i guess, hoppas man kan sitta ute och göra det på något sätt. Mårten va ute i solen och grillade när jag gick hit (tegelgången), undra om det va till oss eller nåra konferans-nissar... We'll see!

Siis De Dej som man säger på engeska...
Soliga Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0