Okey, Maybe I'm Not The Hottest Girl On Earth But I Sure As Hell Knows How To Have Fun

Okej, från ett mysko inlägg till ett annat mysko inlägg. För resten, är det fett mobbat att skriva två inlägg direkt efter varandra?? What evör, och om jag skrev allt jag ville få fram i ett inlägg skulle ju ingen orka läsa. Tror att många redan skulle påstå att mina inlägg är för långa... Men then don't kolla in bloggen då om det inte passar! Nej, nej, nu ska vi inte va såna. Inte komma of on the wrong foot redan från början liksom.

Nu till tipset:
Jag har ju sagt att den här bloggen även ska rymma grymma knep, knåp, tips & råd om hur man kommer billigt undan men ändå ändå står där lite gladare. Och nu pratar vi ren och skär matriell glädje, shopping-lycka helt enkelt!

Som sagt så träffade jag lite pinglor i stan igår och åt och gick på bio... Men nu råkar ju vissa ha sin praktik mitt i City, dårå, vilket betyder att det är mig alla vill ta sig till. Mmmhmmm... *brat-leende* Detta gjorde alltså att när jag slutat så behövde jag fördriva lite tid tills de andra kom, vilket gjordes dels genom att i panik-köpa en banan på Hemköp vid T-Centralen p g a till en allvarlig hunger som inte skulle stimuleras på minst en timme. Men även genom att spana in en Stockolms Stadsmission-butik som har tillfälligt öppet bredvid Lava i Kulturhuset. Vad råkar man hitta där om inte en trikå-tunika och ett linne med fräsht tryck?
 

Tunikan kostade 65 riksdaler och linnet kostade 20. Självklart, var inte linnet så där tjusigt från början utan det hade ingen som helst urringning och en rygg bred som Grekland. Det jag har gjort är att jag har klippt det så som jag ville ha det, bara sick-sackat med gul tråd längs kanterna. Sen har jag sprättat upp axelsömmarna skruvat ryggen ett helt varv (borde kanske tagit två?) och sytt fast dem igen. Tycker ändå det är rätt najs för totalt 85 kronisar!

Please, ha överseende me min sämsta mobilkamera. Har nästan helt slutat ta färgbilder me dem för att färgerna blir så dåliga men kändes lite fel att ta bilder på de här plaggen i svart-vitt.

Men så är det med det! Nu tycker jag att det är dags att gå och nanna kudde...

Ni är bäst precis som ni är & förtjänar att bli älskade för det!
Good Nigh, Sleep Tight...

Kommentarer
Postat av: Niffe

Åh så fint att du har fixat en blogg! Jag lägger upp en länk till din blogg med såklart :) Pussar på nosen <3

2009-04-05 @ 12:06:46
URL: http://accordingtoniffe.blogg.se/
Postat av: sulan

du borde förklara vad du gjort med tröjorna på ren svenska, för snyggt var det, men att säga att du sprättat sicksackat skruvat halva och hela varv.. ja det låter fan som grekiska i mina öron! puss pårey!

2009-04-05 @ 19:19:31
URL: http://sulann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0