FIK 47.0 - Tully's Coffee, Götgatan 42, Bättre Sent Än Aldrig...

Ja, spark i baken på mig nu när jag var på restaurang Fem små hus idag för att gammelmorfar Rune fyllde 85. Då ska jag ju liksom recensera den också men Tully's är ju fortfarande inte recensrat och det var ett så pass bra fik att det inte får gå till spillo. Har också nu efter lite sökande efter adressen till placet fått reda på att Tully's Coffee även är ett eget kaffe-märke och det är fairtrade. Se där liksom, vi smart-njöt av fikat utan att ens veta om'et!




Så till fikat då. Det var kalas på i princip alla sätt och vis, kanske inte de absolut skönaste stolarna men det var najs ändå. Inredningen var lite öken-bar/ engelsk pub + lite italienska influenser som kaffebönor i glaskuber på en vägg. Luddig förklaring men det var mysigt i alla fall. Lattarna va ordentligt stora och fikabrödet likaså.


Amanda fick den snyggaste latten...


Fullt naturliga poser... Fullt normala är en annan sak.

Så jag ska inte bli alltför långdragen tänkte jag. Men jag rekomenderar verkligen fiket. Det var mycket bättre än den såg ut som utifrån. Kan helt klart tänka mig att gå dit flera gånger. För att det var bra fika, det fanns flera olika sorters sittplatser och mycket för att kaffet alltså var smarrigt och fairtrade.  Vill slutligen bara visa lite skumma bilder. Det blev nån sorts big eyes competition eller inte competition men fasligt big eyes...


I guess Amanda vann...

Så där då. Excperience shared... Nu väntar sängen.

Good night, sleep tight
Don't let the bed-bugs bite
And if they do
Hit them with a shoe
By Martinis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0