FIK 26.0 - CONDECO, Fredsgatan 14, Kompassen 1 trappa, Gbg - Fika Nr 2 För Kvällen

Eftersom jag är i gasen så fortsätter jag med ett till fik som jag vill breätta om...

När vi fikat klart på Café Tin Tin så ville vi röra på oss men hade lite delade meningar om vart vi skulle ta vägen. Resultatet blev att vi promenerade omkring ett tag och sen satte oss på Condeco där Yamina tog en kaffe mest för syns skull. Nu efter att ha tittat på deras hemsida (http://www.condeco.se/index.html) önskar jag att jag också tog en kaffe där eftersom allt deras kaffe är rättvisemärkt.


Underbar kvalité på min mobilkamera...

Stället va i alla fall fett najs. Det fanns riktigt många uteplatser som låg ut mot ett litet torg och trängdes med en hel del andra mysiga restauranger och dylikt, mitt bland alla stans största shoppingstråk. Kan inte säga så mycket om insidan med att döma av det lilla jag såg så verkade det väldigt fräscht. När vi gick därifrån så gick vi genom en passage genom gallerian Kompassen och såg då att caféet även bestod av en övervåning med lite mer barliknande servering. Fett naajs...



Vill man fika mitt i centrala Göteborg så tycker jag helt klart att det här är ett ställe att slå sig ner på. Dels för att det är fräsct, dels för att de är starkt inriktade på fairtrade, eko och hållbar utveckling. Tummen upp för det!

Nu får vi se om jag överger datorn för TVn eller nåt liknande men har ett fik till att skriva om. Haha, just nu är det inte så tokigt att va sjuk...

Have a nice life...

Höres!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0