FIK 18.0 - Café Gränden, Gamla Stan T-banestation - Nystylat

Hej, jag är en dålig människa som inte skriver. Skulle vilja hoppa direkt till nu men jag vill ju faktiskt skriva åtminstone om de fik jag besökt även om det va några dagar sen nu... Jag har min plikt!

Så picking up where we left of last night... Vi hade varit på Nordiska muséet. Jag, Hanna, Jennifer och Maria tog eko-cyckeltaxi in till Gamla Stan. Fett kul! Vi lyckades dessutom pruta ner priset till 30 kr till Gamla Stan istället för 40 kr för en kvart och det tog säker 20-25 min till Gamla Stan. Sköna killar som körde... De gav och även lite sightseeing i Sthlm. Haha!


De hade t o m  musik Veckorevyn och Illustrerad Vetenskap att bjuda på... High class cyckel-taxi!

Väl framme skulle vi fika på Café Gränden. En liten favorit i repris för min och Hannas del. Till Hannas stora besvikelse hade de gjort om så det var inte längre lite bar med trästolar över det hela utan mer vanligt stockholmsfik men nästan lite rullskridsko-bar-känsla... Jag tyckte det va mysigt i alla fall.

Kaffe och en fransk chokladtårta blev det för mig. Påtår kostade 7 kr - Stort minus för det! Sånt kan man bjuda på...


Fräscht va det...

Är grymmt omotiverad idag och orkar därför inte skriva mer nu. Har jobbat min första ordentliga dag på Vete-Katten idag så det är väl därför. Fiket är i alla fall ett värdigt alternativ om man behöver en paus i Gamla Stan men det finns bättre. Imorn tänkte jag skriva om Grill. Ett fett coolt ställe som jag var på med mamma och pappa efter skolavslutningen...

Puss & God Natt
Keep Up The Good Mood - Atleast Try...
Chill, please...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0