FIK 1.0 - Coffeehouse by George, Hamngatan 10

Denna otroligt sköna vecka råkar jag vara ledig, hör och häpna! Man kan tycka att jag då inte borde gjort annat än att ränna runt och utforska fik, men ofta jag gör det helt lonley! För nu är det ju så att resten av världen inte är lediga den här veckan.. men det är en annan historia. Nu till fikat:

Trots att omvärlden fortfarande tar sig igenom tung skolgång så lyckades min tappre vän Petra slita sig loss och tillbringa en eftermiddag med mig i vårsolen. Förutom en solig men kall promenix på söder, letandes efter Tjalla-Malla på Bondegatan (som vi aldrig hittade) så fikade vi på Coffeehouse by George, en pärla i Sthlm som visade sig vara bättre än jag trodde...
 

Fiket ligger en liten bit längre ner på hamngatan från Gallerian sett. Det har ett entréplan där kassan och lite barstolar finns att sitta på. Najs för avhämtning, alltså! Vill man take a chill-pill och sitta längre finns övervåningen, där man fortfarande kan se ut på Hamngatan. Plus i kanten för sköna soffor, bra möblering och fräscha men mys-pysiga lampor. Försöker komma på nåt minus... det skulle väl vara att mackan jag köpte för 49 swedish crowns var inplastad och det tycker jag alltid ger lite legat-i-en-vecka-och-surnat-till-sig-på-konsum-känsla. Stor risk att det är ett grymt välbesökt ställe i shopping-rusningstider.

Men nu får det räcka! +++ av fem möjliga, och inte fler för att Coffeehouse by George är en mainstream-kedja och därför  saknar lite personlighet och för att utbudet är bra men inte toppen!

Tack för mig! Simma lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0