Thumbs Up for Earth Hour & Feeling of the Year

Eeyoo all you maddafakkas out there (that maybe  eller maybe inte turned of the lyse igår 20.30 - 21.30)!

Det gjorde i alla fall lilla jag och mina tappra gröna vänner Jenny, Fiia & Sara. Vi passade på att njuta av tända ljus, te (fixat innan Hour:en) och kort eller sällisspel, fast dessa fick lämna plats för lite intressant snackelisnack istället. Varför inte införa det som en återkommande liten happening? Det skulle väl inte bli taget på lika stort allvar men ändå... En tanke slog mig dock... "När?" men efter två sekuder av djupa funderingar så dök en ny tanke upp... "Söndagar!" Why not liksom släcka alla lampor, TV-apparater, stereos.. you get the point, en timme varje eller varannan söndag? Tål att tänkas på... Inte alltför jobbigt att göras heller. Tror vi har ett projekt, alltså!

Nu till:
Feeling of the Year Awards!

And the nomineringar är:

Lack - Ganska najs om man får utlopp för känslan. Mindre trevligt om man inte får det. Lack är liksom inte att vara ledsen-arg mer som irriterad-sur.

Pilsk - Skoj känsla! Men likt lack så blir den snabbt ganska värdelös om man inte får utlopp för den. Ett kännetecken för denna känsla hos många tjejer är uppseendeväckande stort intag av choklad! Hav uppsikt!

Glad - Behöver jag beskriva känslan? Jag blir ledsen (motsatsen till glad) om jag behöver det eftersom det skulle betyda att vissa människor aldrig upplevt det. Men vad kan jag säga... ja men GLAD liksom! Ett leende, en kram, en go kompis, en glass, mat när man är hungrig, kissa när man är kissnödig, ny halsduk, bra hårdag... Några frågetecken?

Juryn överväger... Men sen kommer jag på att idén till The Golden Feeling Globe, som jag har här redo att mentalt överlämnas till The Best Feeling of the Year, uppkom i den som redan var den vinnande känslan från början. Det började med att vi på dansen igår skulle göra en egen koreografi och försöka uttrycka en känsla. Det första jag kom att tänka på (tacksam till min lilla hjärna) när jag hörde ordet känsla var - Glädje! 

Med den motiveringen är jag stolt över att få berätta att The Golden Feeling Globe 2009 går till känslan...

GLAD!!

Applåder, applåder...

Tack alla som tittat och till Lack och Pilsk vill jag bara säga:
"Simma lugnt, ni kommer fortfarande göra er påminda i varenda människa så ni blir inte bortglömda i första taget..."

Bye!

Kommentarer
Postat av: sulan

hahah u crazy girl. :D

2009-03-29 @ 15:43:20
URL: http://sulann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0