FIK 11.0 - Café Bristol, Järnagatan 2, S-tälje, Klinten-Fest & Deklaration

The happening of the day har ju helt klart varit Klintenfesten! Den kräver t o m en snabb förklaring:
* Varje år bjuder våra gamla dagisfröknar in till en liten fest för alla barn som gått där + "storbarnen" (de som går sitt sista år). Det blir bål, grillad korv med både boston-gurka och rostad lök. Fett me lyx! Sen blir man indelade i lag och får gå tipspromenad eller göra några andra sorters utmaningar. Som avslutning bjuds det på päronsplitt och popcorn, vi får de rätta svaren och alla är vinnare.

Festen bästa citat (ett av storbarnen när han var lite uttråkad eftersom vi stod inför en utmaning som krävde lite tålamod):
"Tycker ni om att hångla?"
En tjej som går i typ 3:an: "Vet du ens vad hångla är?"
"Jaa! Det är när man är naken och ligger och pussas och kramas!"
SÖTAST EVÖR!


Jag och Meiv (Uttalas Mejv, osäker på stavningen) blev värsta buddies förra året, trodde inte hon skulle känna igen mig men det gjorde hon! Coola Pettson, Meiv & jag hoppar på nergrävda däck... och mina fantastiska gamla dagisfröknar!

Att kalaset alltså va the happening har jag ju sagt men det skapade också en hel del små happenings runt om. Därav fikat! Jag och Sulan skulle åka med två-bussen, missade den men fick som tur var efter lite flirt, skjuts av Emelie. En timme hade vi i stan (oj, oj, säger stan till Tälje - Lantis-Varning!) efter halva tiden hade vi varit på bibblan, bokhandeln, Konsum. Det är duktigt! Så istället för kaffe i farten på Pressisbyris (For you, Madde) blev det fika på riktigt på det ganska nyöppnade och helt oprovade Café Bristol. Det kändes nästan lite lagerlokal för att det var så öppet och högt i tak men det gjorde det väldigt ljust och det är bra tycker jag. Det ska inte va för mörkt och burrigt. De har kört på rätt klassisk konditori-inredning med fräscht men inte helt lyckat resultat. Utbudet var ganska stort men inget speciellt och kopparna var töntigt små!


Stort tack till Sulan mobil-kamera. Kräks snart på min egen...

På det stora hela var det en väldigt positiv fikaupplevelse, kanske berodde det på det trevliga sällskapet, men jag tycker ändå att Café Bristol är minst lika bra alternativ som Café Milano, Tidermans Kondiori eller Café Baccino (eller vaddet heter) om det är Järnagatan (gatan från stationen till centrum) man vill fika på.

P.S. Deklarerade idag också! Stort! Behövde fylla i en ruta och skriva under.

Nu är det natti-natti, imorn blir det upp och iväg till Armémuséet i Sthlm, vi ska göra rollspel - "Minister för en dag." Ifall det inte framgått så sover jag hemma i Tyresö inatt.

"Love Got More Hooks Than a Fishline... " Ur "Bump In The Road", Erik Hassle
Chicken-Kiss! PaKaaa!

Kommentarer
Postat av: Linis

Man blir vansinnit nyfiken på hur det gick för vårt lag? Var det cylinderblock eller vad var det? :P var ju tvungen att överge laget i den mest spännande slutfasen. Ingen glass blev det heller, illa!

Vi ses snart, kraaam :)

2009-05-06 @ 15:50:53
URL: http://pottfrilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0