FIK 12.0 - Café Sense, PUB-Huset & Outfiten Som Håller I Ett Dygn

Nu till helgen...

Efter en pannkaksdejt med min älskade Jemp som senare pös till stan, smarrigare pannkakor har sällan skådats, va jag, herr Hay, Fiia och Sara hos Sara. Det va som alltid mys! Yogurt, Start!, godis, kladdkaka, salta pinnar, Dirty Dancing och goa vänner - Vad mer kan behövas? Inte mkt. Saknade en viss Hanell bara då då (som jag dessutom missat o ringa. Sorry, vännen, vill snackalisnacka me dig ju så lär ringa i veckan...) Planen va att jag och Hay skulle sova hos moi men klockan blev mycke, ögonlocken tunga och lusten att åka hem mindre så vi blev kvar. Efter en smarrig frulle med yougurt och en korvmacka pös jag och Hayen (Fiia hade dragit för länge sen för att döma lite matcher) och lämnade Sara till sitt pluggande.

Hay skulle till stan och jag blev sugen på att hänka... Så det gjorde jag! Dagen innan måste jag kännt lite söderböna-inspiration för det här var lördagkvällens och eftersom det inte blev någon hemresa missinassen så även dagens outfit. Se och njut!


Mobba mig inte för att jag tagit outfit-bilder i lillebrors rum på hans tigger-matta. Det va faktiskt det enda rummet v´med vettigt ljus! I mitten: Dagens look. På sidorna: Gårdagens... Pretty Much The Same.

Jeans Crocker på rea för 79 kr, skärp upphittat här hemma, inte anmält som saknat av någon, kan vara Willes men mitt tillsvidare, t-shirt/tunika Monki, kofta Lindex, sjalen är en present från plast-faster Cornelia och Gunnar, det svarta armbandet är ett halsband virat flera varv tror det är från Indiska, på andra armen är ett halsband från när min moster Tina va i Thailand, min gammelfarmors länk och ett i läder och guld framrotat här hemma, solglasögon från Zara, halsband i guld (på mittenbilden) HM, gula örhängen (jag vet att de inte matchar men orkade inte byta) Wedins. That's It!

Såg ett asfräsht fik på bottenvåningen i PUB-huset (därav rubriken, jag har alltså inte utforskat detta mer nogrannt), Café Sense... Tror jag ändå utan vidare eftertanke vågar säga att detta är ett bra fik, mina vänner! Skall undersökas snarast!


Kan vara en av Sthlms mer okända pärlor...

Det sista jag vill dela med mig av innan det är natti natti för idag är mina fynd, eller ja, fynd kanske är lite att ta i men dom gick på presentkort så bara de gör att de ses som fynd... Dessutom var skorna på halva priset. Dagens inköp bestod alltså av ett par knäskydd som jag behöver på dansen, främst till housen. Det andra var dessa underbara skapelser!


Mina nya skor till streeten!

 Nu behöver jag dessutom inte bära med mig mina gamla sneakers fram och tillbaka till skolan varje vecka efter som jag kommer ha dem på house-klasserna som är på helgera och de här nya på street-klasserna som är på måndagar. Efter detta och flera tröj- och ett kepsinköp från Hayens sida så skulle vi börja dra oss hemmåt men först ett besök hos Sulan som jobbar på Sthlm i Skrapan Götgatan. Jag utförde dagens andra goda gärning: Jag gick och köpte kaffe till Sulish som inte ens käkat lunch... Men som hon själv sa:  Hon får pengar så det väger upp! Dagens första goda gärning va by the way att jag hittade 700 kr + en minneslapp i en bankomat som jag kommer lämna tillbaka.

Nej, vet ni va! Nu måste jag sova!
Sov inte som en stock... Det låter ju inte så skön. Hård och spikrak liksom?
God Natt, alla okyssta grodor!

Kommentarer
Postat av: ida s

deam! vilken snygg bild och outfit! den första av de tre lite högre upp! :D i like!



btw tycker jag vi sk aha en tjejkväll med några från yf!

kraaaam!

2009-05-18 @ 23:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0