Mösspåtagning,Valborg & Avrundning på La Fleur

Det här är ett sånt inlägg som kan bli väldigt långt.... Men det behöver inte bli det och det jag egentligen vill dela med mig av är bilderna.

Idag är det alltså första maj och inte mycket har hänt. Vad är det det heter? Är det folkets dag? Är det idag som alla ska kunna göra sina röster hörda? Skål för det säger jag... Men igår hände det betydligt mer:

På skolan var det efter lunch dags för vårt första spexmöte. Det kan bli riktigt bra det här, hörni! För er som inte vet så gör alltid tvåorna en spexföreställning om treorna som tar studenten nu... *snyft* När vi var klara var kubbturneringen redan avslutad, treorna spelar alltså kubb om vilken klass som får springa ut först dagen de slutar. Sen bjöds det på tårta men måste säga att det kändes lite vemodigt att stå och kalasa för att de ska sluta. Man vill ju inte att de ska det riktigt... som sagt *snyft* och vill gärna skjuta på det så länge som möjligt så sånt här får en att inse att det inte är så långt kvar.


Våra älskade treor som ska ut i stora vida världen om sisådär en månad...


Här är vi snyggingar som lämnas kvar i tryggheten. Vi kommer få det fantastiskt, tjejor! Men åh, vad vi kommer sakna er!

Vi slutade vid två och planen var så här att eftersom jag skulle ha dans så skulle Enni, Martina, Sanna, Amanda och Sulan ta min nyckel och åka hem till mig i förväg efter lite shopping i Sthlm. Jag hänkade med Yamina in till S-tälje. Vi skulle chilla ett tag, käka lite och sen skulle hon få skjuts av Johan till Syd.


Chill vid Maren, Yamina körde visst lite förfest över telefon... Nä, det var seriös planering på båda håll där vid vattnet...

När Fröken Y åkt, hänkade jag på Johan och Simon till Maxi. Passade på att inhandla godis och lite frulle. Det är läskigt dyrt med mat måste jag säga! Känner mig stolt, såg till att välja ekologiskt i den mån det gick... På väg tillbax till Centrum ringer Jaana, min danslärare, och medelar att dansen blir inställd för att så få kommer komma. Jaha?! Då hade jag alltså kunnat åka hem direkt vid två... Aja fick i alla fall en dejt på Donken med Yamina så det var det ändå värt.

Väl hemma blev det fix bigtime! Vi blev så snygga allihopa! Alex lekte DJ med Spotify och Jessica och Kevin lyckades ta mig på bargärning halvfixad två gånger inom en timme eller så.

Vad mer ska man säga? Vi var pepp och på gott humör och efter ett tag började folket trilla in lite smått för att plötsligt komma alla på en gång! "Hur ska det här gå?" tänkte jag när jag hade hela folkmassan där framför mig i hallen. Hur det gick kan jag ju säga nu i efterhand:

En hel drös med människor som alla verkade ha tagit med sig sitt bästa humör och lämnat allt det sura hemma.
Vardagsrummet förvandlades till ett dansgolv som i princip aldrig stod tomt.
Sova väntade jag med till efter frukosten, då blev det i alla fall två timmars sömn innan vi gjorde en insats och städade så huset glänste.
Totalt ett trasigt glas under hela kvällen, det är vad jag kallar coolt!


Efter vacksta-folkets gemensamma städinsats, jättestort tack till er by the way, så blev det filmen "What Women Wants" och sen bar det av till Pizzzeria La Fleur (som betyder blomma på franska). Dom sviker aldrig! Det är deras pizzor som gäller! Därifrån försvann även Vacksta-borna hem och jag lunkade hemmåt i solen.

Nu får vi se om det kommer nåra som vill mysa med mig ikväll. Fast funderar på att skippa allt det, kanske knäppa en film och gå och lägga mig i min ensamhet istället... Får se.

Bilder kommer kanske senare ikväll eller senare i helgen.

Nån gång kanske det går snett - Tills dess: Lev livet!
Löv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0