Kanske Det Coolaste Cyckel-Trycket Evöör...

Yo yo yo!

Elin - har just kirrat en bra bit av min fördjupning i textil konfektion. Wohoo! Den blir najs. Det blir en rätt oversizad tröja som går ner över rumpan och det enda som saknas nu är linningar/kantband/muddar eller kalla det va tusan ni vill men finishen med andra ord. Har jag lite tur och är lite smidig så kirrar jag det lätt på fredag men av nån konstig anledning känns det som att jag inet kommer göra det... hm, undra varför? Föresten är den i ett skitcoolt tyg - Det är vitt med en massa svarta och grå cycklar huller om bullar. Skulle precis gå och hämta en liten sladdelisladd för att kunna lägga in en thusug bild på vad jag alltså åstadkommit hittills men tog mig en titt genom förstret och vad skådade mitt öga? Jo, ösregn. Det avgjorde saken - ingen sladd och därmed ingen bild på tröjan min heller! Punkt!

Har jag nåt mer att säga? Näe... Skulle kunna berätta om damen (...tanten...) som fick tillbaka sina 700 kr tack vare mig och som har varit så gullig och gett mig lite sponsring till Spanienresan! Tjohoo! Så nu måste den bli av, tjejer, för vad ska man annars göra med 300 kr? Jag har ingen aning...


Eftersom jag inte har nåt bättre att komma med och jag inte orkar gå ner till Skogsgård och låna Maddes sladd eftersom min är borttappad, så klämmer jag till med en bild från förra sommarn när Madde-Padde hälsade på mig på Utö. Det va fasligt mysigt... Bl a hade vi pickninck på Pärsholmen med grillade köttbullar, majskolvar, banan med cholkad och en solnedgång. Jättehjärtan!

Nej, nu pyser jag till kvällis och juste, sen blir det förhoppningsvis visning av Eurovision Song Contest-delfinalen i Lavendel (en av våra lektionssalar...) och har jag inge viktigare för mig så kanske jag klämmer till med ett till inlägg lite senare och då förhoppningsvis med sladd.

"The world can live without me - I can't live without the world..."
ur "Salvation" av Laleh
Peace, Love and Understanding, Man...

Kommentarer
Postat av: sulan

är lite besviken på att du inte nämnde att jag hjälpte dig med din fördjupning!? ;(

2009-05-12 @ 21:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0