FIK 18.1 - Café Gränden, Yxsmedsgränd 2, Gamla Stan & My Soft Sunday

Braaa söndag. com!

Fisan sov alltså hos mig inatt så vi hade mysfrukost imorse. Hon skulle iväg på handbollsgrejs lite senare och Päron och Wille skulle in till Gamla Stan för Willebror skulle hitta nån drakprydnad. Så jag hänkade. Vi va vrålhungriga så det blev till att hitta ett fik att luncha på direkt. Café Gränden blev målet. Det är ett najs place. Gillar hur det blev när de gjorde om. De ska ha ett stort plus för att när man tar en stor latte så får man en stor latte men väldig betoning på STOR! De har ett bra utbud på fikafronten, mkt smarriga saker. Mamma tog en Citronmarängpaj som var kalas t ex. För mig blev det en chokladboll som fick plus i kanten. De har även en hel del matigare saker som bakpotatis, sallader och foccatia så det är väldigt bra om man ska äta lunch... som vi skulle då då. För ännu mer info se "FIK 18.0 - Café Gränden, Gamla Stan T-banestation - Nystylat"

Efter blev det jakt efter Willebrors drak-grej men jag fastnade i affären Colorez Stora Nygatan. De har coolaste T-shirtarna i stan och jag blev kär i en så fast jag bestämt att inte köpa nåt mer den här månaden så åkte jag dit direkt... Here's the beauty:


Hajar grejen? Oemotståndlig...

... Och på tal om hajar det visade sig att Hayen råkade va i stan så vi sågs och gick och strosade i Gallerian ett tag. Jag skulle ju inte köpa nåt men hittade ett par örhängen på Ur & Penn och de kostade faktiskt bara 25 kr.


Spik i örat! Har varit förtjust i töjningar länge men inte hittat nån jag verkligen fastnat för men till slut så har nu alltså denna lilla fejk-töjning letat sig hem till mig. Ser lite dyster ut men hey, stå och flina för sig själv i badrummet känns ju inte så naturligt...

Så vad ska man säga? Jo, att jag älskar mina buddys och att det har varit underbart att vakna till en helt planfri söndag. Living the dream!

Nu ska jag nog strax gå och slagga och imorn är det början på ännu en vecka som gör att jullovet börjar kännas läskigt nära när man tänker på det som ska hinnas med... Well, well, we can do this.
Come on, baby, make it right...
Skumbanan-kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas du vet att det inte går att töja i brosket? ta det i loben istället. det där blir bara pinsamt eftersom det är intill omöjligt att töja där..

2011-09-20 @ 18:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0