FIK 43.0 - Svallings Konditori, Stamvägen 2, Tyresö & FIK 44.0 - Hamngatan Stories, Gallerian, Sthlm

Nu har man varit igång ett tag så har inte varit in på datorn något under de senaste två dygnen. Fiia och Jenny kom till mig i torsdags. Det va mysigt. Det blev sleepover med allt vad det innebär som trevlig frulle osv. I det här fallet innebar även det vaccinering mot nya influensan så där på förmiddagen tsm med pappa, Jenny banga. Rätt eller fel med vaccin, bra eller dåligt... Åsikterna är många men gratis är väl gott och det är säkert bra. Men jag har i alla fall fortf ont i armen!

Efter sprutorna hade vi ju varit så duktiga så det behövdes fika i magen som tröst. Det blev fyra feta bitar morotskaka som åkte med hem från Svallings. Det är ett najs ställe men de byter ägare typ jämt så det känns som att ingen hinner landa och få det personligt som det va när jag va liten.


Carotcake!
Va tvungen att leka lite med bilden...

Senare drog vi i alla fall in till stan. Uträttade lite ärenden och gick och spanade in ett projekt i Gallerian där ungdomar hade gjort foton, affischer och videos som skulle handla om mångfald som man fick rösta på (vi röstade på Jennys brors bidrag såklart). Man kunde vinna 100 kr på expert eller Hamngatan Stories, Jenny hade redan varit där och vunnit en gång och vi vann igen. Helt plötsligt hade vi 200 spänn (haha) att fika för... So we did!

Hamngatan Stories har jag aldrig fikat på förut för att det ser väldigt dyrt ut och ligger just där folk springer förbi som mest i Gallerian. Det man inte tänker på är att de har även en stor del sittplatser lite mer i skym undan. Men det va smaskens i alla fall och det va kul att få chansen att fika där för att det är ett bra mitt-i-shoppingen-fik utan att behöva paya för det. För det är ju så att om jag skulle vilja sitta ner och mysa länge så har jag itne tänkt mig att det skulle vara där... men jag tror faktiskt att jag har bytt ståndpunkt lite. Dessutom va hon som vi handlade av astrevligt. Alltid ett plus!


Fotografen Fiia körde en distans-fika-bild. Avancerat! Inte vad man får alla gånger...


Hots at Hamngatan

Yes, så så låg det till. Jag åkte alltså in till stan, hänkade i affärer och fikade och kom hem inte ett öre fattigare... Stort! Pös sedan hem, åt smarrig middag, sen gick jag, Jenny och Malin på ferre hos Backes kompis Rosen. Det visade sig i slutändan bli en väldigt lyckad kväll. Har nu till slut kommit hem och ska nog vila en snutt för sen är det tänkt att det blir mys hos Hulta ikväll. Kul att träffa lite Vackstafolk!

Hörs sen kanske
Wish me a good nap...
Yo, homes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0