FIK 39.0 - Nationalmuséets Restaurang, S Blaiseholmshamnen - Friday Night And Everybody's High On Life...

... Except for Elin som är barnvakt åt Willebror och kusin Markus.

Men har haft en mycket trevlig eftermiddag. Slutade tolv som vanligt och pös mot stan. Jag och Martina va snygga på pendeln.


Schtekiga

I stan gick jag och träffa pappa och vi till Nationalmuséet (pappa jobbar precis brevid). De skulle tydligen ha bakverksbuffé men det va lite av vad jag skulle kalla en lögn. Det va nämnligen ett bord där man fick ta det man ville och betala för det. Lite som på ett vanligt fik eller vänta... precis som ett vanligt fik. Ser inte buffébiten i det hela. Men det var mkt smarrigt. Hade inte ätit lunch så tog en macka med mkt grönsaker sen en väldigt god kladdkake bit med en bismak av citron. Soft... Padre tog ett wienerbröd. Kaffet var både väldigt gott och rättvisemärkt så stort plus för det. Slutsatsen är nog ändå att det är nog kalas om man varit på muséet och behövet energi men det finns definitivt mysigare place om man klarar av att avvakta några meter in mot kungsan...


Härligt ljus var det... Undra hur najs det skulle va om det var mulet ute.

Nu ska jag hoppa in i duschen sen välja klädar att ha imorn för så ska jag på Sthlm Fashion Market (kolla hemsidan http://sthlmfashionmarket.se)! Wohoo! Jenny hänkar. Ska bli skoj!

Nej, nu drar jag!
Take it easy on the liquer, dudes...
Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0