FIK 38.0 - Café Fåtöljen, Götgatan 12 & Lovley Days...

Skulle ju kunnat ta med det här endast som en liten parates efter gårdagen i mitt tidigare inlägg men ICKE! Den här dan och det här fiket förtjänar ett eget inlägg.

Efter en icke-av-oss-betald taxitur hela vägen från Sollentuna - Trollbäcken (najs) men en hur trevlig taxi-chaffis som helst och nio timmar sömn vaknade jag och Mysan utvilade och glada. Vi kom fram till att en liten tripp in till stan kändes som en lagom söndags-aktivitet.

Sagt och gjort & off we went! Jag ville absolut inte kasta bort mina nyförvärvade pengar men redan i typ andra affären sprack det. Hittade en underbar kort, svart uniforms-jacka på VILA för halva priset på 500. Taget!

Men huvudnummret för eftermiddagen var ändå fikat. Gick lite längre på Götgatan i vanliga fall för Muggen fikade ju jag på i fredags och Espressino mitt emot var fullt och hittade därför en ny pärla - Café Fåtöljen. Super mysigt med inte allför stor golvyta men högt i tak och därför en extra våning med usikt ner på entréplan. På Mys begäran ska jag säga att trappen var läbbigt brant. Som det hörs på namnet så fanns endast fåtöljer. Dessa i skinn kring små runda bord. Priset var i underkant för vad det brukar kunna va och när jag fick in min smarriga salami/ brie-smörgås så måste jag säga att det var grymmt prisvärt! Även chokladbollen som blev min efterrätt var smakrikare än de flesta. Mer Café Fåtöljen åt folket! Besök det!


Fatta det där är en macka! Två coola glasögonormar, jag med mitt loppisfynd från i fredags runt halsen...

Well, that all I have to say about that... Efter fikat blev det hemfärd, sen drog vi ut på promenad och så småning om var det dags för My att åka. Hon börjar tidigt imorn. En annan börjar ju halv ett och söndagskvällar hemma är fett chill så My fick skjuts till pendeln men jag följde sen med hem igen... och nu är jag här och det är dags att dra sig till kojs.

Tack för denna halg, kära ni!
Vi är vackra allihop! (Thomas Di Leva)
Wish you beautiful dreams but even better reality...
Sov sött

Kommentarer
Postat av: My

Mycket trevlig helg !

2009-09-28 @ 09:33:52
URL: http://mywestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0