Flummeli-Flumm I Min Ensamhet

Tjenare tjenare

Sitter hemma helt lonly men det bothrar mig inte för det är självvalt. Madre och padre är i Nynäs för där har vi firat min farbror Pär idag. Jag hade bara inte lust att sova där för det är guld att vakna hemma. Skulle åkt till Gillbert men orkade bara inte so here I'am!

Så finns det nåt jag kan skriva om idag då? Nä, inte direkt... Kan ordbajsa lite istället... Hmmm... Varför är gräs grönt? P g a klorofyll, okej tråkig fråga.. Den hade ju svar. Den här då varför är bananer gula? Aaa-aa inte lika lätt att svara på. Ska vi därmad kalla bananer för könsneutrala? Visst är det väl gult folk inreder sina rum med när dom inte vet om de ska få en kille eller tjej? Varför finns det inget parti som har en gul logga? Eller är det jag som har dålig koll? Miljöpartiet gills inte för deras logga är mer grön än gul. Kanske beror det på att gult syns rätt dåligt mot vitt och de flesta affisher från partier är vita. Tror det ger ett seriösare intryck... Tror att folk inte skulle få ett lika bra intryck om det var på svart botten. Kanske? Inte? Går att spekulera i...


För många år sen på en gata kallad Tegvägen regnade det en dag väldigt mkt... På tal om... Skokartonger!

Kommer inte på nåt intressantare ikväll och det här va nog något av det ointressantaste jag nånsin kommit på men det duger väl för en lördagkväll? Nä, egentligen inte men det skiter jag i!

Nu ska jag gå och nanna kudde. Imorn är en ny dag och då ska jag på workshop på Jam! Det kommer en ascool dansare som håller WS med oss...

God natt-kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0