All The Crazy Shit We Did To Night (FIK 56.0 - Barista, Viktoria-biografen, Götgatan)

Tjena

Pigg som en mört är jag en dag som denna för att överdriva. Eftersom jag helt enkelt inte orkade så kom aldrig kameran med men tänkte terra alla som hade en så jag får ett hyfsat grepp om kvällen i alla fall. Grymmast av allt va ändå lärarna som verkligen gått in för temat... Så trodde jag aldrig att jag skulle få se husmor! Underbart! Fick jättegod middag också då jag lyckades byta till mig en vegetarisk pasta med grönsaker. Smaskens. Men efterrätten va typ chokladdränkt princesstårta vilket kanske inte va världens höjdare. Kvällens avslut blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men det är väl inte första gången och fick istället luncha med mamma i stan när jag vaknade vilket va väldigt trevligt då jag fick avreagera mig lite och ursäkt en vit liten lögn från kvällen. Galna bananer! 


Du trodde aldrig att du skulle få se mig som terrorist! Glömde mina klippta terrorist-vantar hemma och orkade inte med turbanen (även om palestina-sjalen var med) och min bomb och kniv blev beslagtagna i dörren men annars var jag fulländad! Ej synligt på bilden men på underärmarna hade jag tatuerat "Make war not love" och "F*ck peace" hur terroristigt är inte det?

EFtersom jag och mamma var och åt på ett fik som jag tycker borde hyllas så vill jag ändå, trots hopp bland ämnena, göra en snabb recension på detta. Vi åt på Barista, som ligger inne i Viktoria-biografen, vilket är ett Fairtrade/eko-fik! Tjoho! Grymma mackor har de. Idag tog jag en grillad halloumi-foccatia med honung. Grymt god var den och jag och mamma splittade på en choklad cookie. Vi drack en grym jougubb/lime-smoothie. Helt outstanding och till lunchen ingick även vilket kaffe man ville. Alltså inte bara lite sketet bryggkaffe utan t o m  latte osv om man ville det. DET kallar jag nice fik-profil! och plus fairtrade på det... Kan man göra mer än att hoppas att folk förstår storheten?

Fem av fem ekologiska toasters!
Fairtrade FTW!
Peace (eller?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0