FIK 51.0 - Café Tidemans, Almlöfsgatan 3, Sthlm Thumbs Up

Ja, sa ju tidigare att jag lunchade med pappsen och eftersom det var andra gången jag fikade på det fiket så kände jag att nu är det dags att visa det för världen även om jag nu uppfyller allas tankar om att jag inmte kan göra någonting snabbt eftersom jag sa till brudsen att jag bara skulle ta en snabbdusch och sedan ansluta till deras filmtittande. Well, well, a woman's got to do what a woman's got to do... 

Okej, på Tidemans har de kalasluncher, precis såna som faller mig i smaken. Dagens soppa, pajer, lasange, varma mackor, sallader osv. Till luncherna ingår olika goda knäckebröd med olivtapenad (svart och grön) och philadefiaost och sedan kaffe. Alltså precis som det ska vara! Lokalen är i tre etapper. Första med mysig soffa längs väggen och ett parhögt bord i förstret, andra med kassan, bord och stolar och fler najsa soffor och tredje med fönster enda ner til fötterna och lågt i tak med en soffbänk även där. 

Säger inte så mkt mer utan säger "gå dit". Det ligger mellan Dramaten och Musikmuséet så alltså tvärs upp från strandvägen. 


Det fulagubben som är målad på väggen i trappen kan tyckas vara störande men jag försäkrar er man tänkte inte på den alls, den såg bara ut som krumelurer...


Nu ska jag ansluta tittandet på Gothika och äta en kärleksmums! 

One more fik to go!
Enjoy...
Hugs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0