Tur Att Vårt Lilla Land Inte Är Like Brett Som Det Är Långt

Mycket länge sen var det nu som det skrevs nåt här men det är som det är. För min del är det så att jag nästan alltid jobbar dagtid och då blir det inte att man rullar hem och sätter sig och skriver ett blogginlägg utan istället kanske chillar kvar på jobbet och sen kan lite alltmöjligt hända. Förutom i söndag, måndag, tisdags för då var jag LEDIG! Orkar man vara ledig i Fjällbacka i tre dar? Nej, man behöver komma iväg nån annanstans! Så varför inte häsla på Sulan på Gotland, knäppa Götborg, Sthlm, Tyresö på vägen. Blev det som jag hade tänkt mig? Nje, men jag kom till Gotland.

För att hinna hela vägen och hem igen var jag tvungen att åka lördag efter jobbet. Detta kom jag på Fredag natt efter ett cyckelköp och grymt trevligt besök av Yamina, Johan, Hulta och Adde. Kollade tåg osv på lördag morgon, fick skjuts till Götet efter jobbet med två kompisar till en av diskarna, kunde inte sova hos min moster där så fick låna en etta av en av dem, kunde inte boka tågbiljett på kvällen så chansade på att det fanns och åkte in till tåget söndag morgon och kom med. Nice! Tåget blev försenat en timme så han inte åka hem mellan tåget och båten för att träffa de där hemma men fick skjuts av mamma ut till Nynäs och där får vi reda på att båten är två timmar försenad så vi kunde åkt hem. Surt men till slut var jag på väg och vid elva på kvällen var jag på Gotland hos tha Sul!

Hon och Emma bor på en båt i hamnen i Visby. Emma skulle upp och jobba men jag och Sulan hade lite catching up över några drinkar på ett mysigt ställe på Stortorget. Har oanat mkt gemensamt måste jag säga... och fyllesamtal kan ju va de bästa. Hrm... Hade en asome dag dagen efter i Visby med fikande, strosade, lite shoppande och utgång. Så underbart värt att åka dit!

Men morgonen därpå tog ju nästan priset när jag misslyckats med att ställa klockan och vaknar fem i sju, tio min innan båten går. Tänk då att jag den dagen hade en resa framför mig från Gotland till Västkusten. Kubbar iväg till båten, landgången är dragen, bryter smått ihop... Som tur var kom jag med nästa båt och efter sushi och glass med pappa inne i Sthlm var jag vid nio på kvällen tryggt hemma i Fjällbacka igen och en grym resa rikare! 


Sulan dyrkar den läskigaste bakelsen hon kunde hitta... Och hon är brunett!


Emma hade rast mellan typ två och fem (?) så hänge med oss och myste och fika. Kunde dock bara fika på mjölkprodukter och tabletter men det kan ju också vara smarrigt... 

 
Jag var hungrig hela dagen så jag körde på en rejäl saffranpannkaksbit men nån riktigt skum grädde. Grymt mysigt stäle var det vi hittade i alla fall. Precis vid ringmuren [rengmjuraen]... 

Soft! Nu blir det en snabb powernap sen drar jag och Jeeny till jobbet. Första kvällen på över en vecka iaf tror jag. Råtaggad! Jobbar med Jenny, Karin och två andra sköna lirare.

Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0