FIK 54.0 - Snaps, Medborgarplatsen & Livsnjutning

Nu var det verkligen på tiden med en fika-recension och så spontant den kommer också. Jag och My blev kvar i stan efter ett besök på Armémuséet med historian. Det gick inte att låta solen idag bara passera ointagen. En prommis genom stan, en paus längs vattnet vid Skeppsbron och en landning på SnapsMedis. Länge har jag velat kunna sitta där och insupa glädjen över att vara i solen och levande ut i fingerspetsarna.

Förklaring av Snaps:
Snaps är den uteservering man alltid passerar på Medborgarplatsen, som aldrig skuggas av någonting, där man alltid velat sätta sig men inte kunnat för att man inte haft tid, det inte funnits plats eller kanske framför allt för att man varit för liten. Men inte längre! 18 and alive!

Blev en supersmarrig svampsoppa för mig och sedan en kaffe på det. Upptäckte sedan att små kakor även ingick till kaffet så det krävde en påtår.


...


Cool-My... men varför jag rynkar på snoken förstår jag inte. Inte smickrande alls men var ju tvungen att visa ännu en av Sulans o'så tjusiga halsdukar och att min älskade manschesterjacka nu är officiellt är invigd för våren...

Dagar som denna är det helt enkelt meningen att man ska vara kvar i stan och fika på en uteservering. Något annat finns inte. Fick även detta bekräftat då jag av ren slump sprang in i Jenny B-son som är anledningen till att jag, Hanell och Fiia fått kontakt med Bryggan i Fjällbacka och nu mer eller mindre fick bekräftat att jobbet är vårat. Plus att Mysans kära far också av ren slump samma dag råkade befinna sig i Älvsjö och inte 50 mil därifrån (eller vad det nu är) vilket han annars gör. Just ment to be...

Nothing more to say
Live happy every day
Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0