FIK 41.0 - Jacobs Coffee, Sveavägen 102 & "Det Blir Kul!"

Tjosan

Känner att jag tappar lite här på bloggen men det har bara blivit så att jag inte hunnit sitta vid datorn varje dag de senaste två veckorna men åker hem imorn så lär väl fördriva en hel del tid genom att ordbajsa lite här i bloggen.

Jo, men gårdagens bloggskrivningsuteblivning berodde på att jag i princip inte var på skolan på hela dagen. Var uppe vid sju för att åka till stan och besöka slottet med historian. Det va helt ok men det intresantaste jag la märke till var att guiden hade en kavaj med grymt snygg krage i mörklila sammet och en matchande leopardmönstrad slips. Cool kille!

Sulan och Emelie skulle stanna i stan och besöka en synagoga på eftermiddagen så skulle fika/ käka och jag var inte sen med att hänga på. Det knepiga var att jag behövde komma hem och fixa lite grejs till kollektionen för att kunna jobba på lovet men övertalade mig själv ganska snabbt att stanna i stan iaf... Dumt men trevligt. Vi hamnade först på Bolero på mitt emot Åhlens eftersom jag trodde att jag skulle till tåget (för info kolla FIK 23.0). Kan säga att det var lite onajs för de höll på att bygga om så det borrades och höll på en del och sen kom lunchruchen också men det verkade ju helt klart gå bra för dem trots ombyggnaden.

Men p g a detta och att vi hade två timmar att fördriva tills Emelie och Sul hade samling så letade vi upp ett trevligare fik där det var najs att käka. Det blev Jabos CoffeeSveavägen, nästan mittemot Stadsbiblioteket. Aldrig sett förut men det va najs inredning. Herr Jacob själv om det nu var han verkade i alla fall inte ha någon jätte bra dag och Sulans pannkakor och Emelies foccatia verkade inte vara helt prisvärda. Jag hade käkat yougurt på Bolero så tog endast en chailatte som inte heller va riktigt prisvärd. Den var gjord på ganska smaklöst te och det fanns inte ens som alternativ att ta en gjord på sirap - Så mkt godare (och onyttigare)!


Snygg vägg, snygg fotograf... Aah blink!


Cooling, cooling nr 2's pannkakor, cooling nr 3's foto...

Yes, så det kan låta lite som en sågning men nja, riktigt så hårda ska vi ju inte va. Jag satt kvar ett tag efter Sul och Em (eh? Ja..) hade gått och skissade på kollektionen lite. Det var typ andra långsittande pluggande och tidsfördrivande vid de flesta andra borden så det verkade avra ett omtyckt pluggställe. Kanske för att det verkade som att det hade internet. Men störst plus får det ändå för inredningen för den tycker jag var fräsch!

Återvände sedan till skolan, åt middag, drog till dansen, pluggade psykologi, tog två poppingklasser (ska helt klart fortsätta med dem) åkte hem, tittade på Tristan och Isolde som jag precis läst klart i svenskan (ingen hitt att titta på direkt efter man läst boken för de skillde sig grymt mkt) men sen var dagen slut för mig...

Idag har jag haft psykologiprov... Skoj... Nja. Hade ingen dans så nu har jag hunnit göra det jag skulle gjort igår - Soft. Nuär det dags att gå.

Tusan va långt inlägg det blev idag med...
Well, ska man göra nåt kan man lika gärna göra det ordentligt!
God natt-kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0