Bread

Jag hade nånting att skriva som fick mig att sätta mig vid datorn men väl här har jag ingen aning om vad det va. Men! However, jag har bakat bröd. Varit i butiken idag och när jag slutade var jag sugen på varma mackor i ugn. Ringer Mr. Scones för att höra om mina marinerade kronärtskockor som jag glömt hos dem möjligtvis fanns kvar men nej, de hade Jensa eller Sid sett till att de inte fanns. Väl nere på Ica för att inhandla bröd och nya kronärtskocker, soltorkade tomater och oliver, märker jag att det inte finns ett enda bröd jag är sugen på. Ännu mindre när deras inplastade ciabatas var gröna och på väg att krypa ur hyllan själva. Lösningen på problemet: 13 dl mjöl, 1 påse jäst, 5 dl vatten,1 msk matolja, salt och så lite invänd rödlök, soltomaterna och kronärtskockorna. Grundreceptet på baksidan av jästpaketet. Och Elin vill aldrig mer behöva handla bröd i butik.



Limpannnn!

Helt klart har en ny outforskad mark öppnat sig. Kanske ska byta nisch och döpa om bloggen till life is a limp? Hm? 

Eller inte. Nu måste jag verkligen sova. Hur blev klockan så här mkt?!?!?!

Sleep tight
Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0