Busnatt På Vackstanäs & Billigt Sätt Att Kirra Chokladboll

Är du personal på Vackstanäsgymnasiet så tycker jag att du kan sluta läsa nu!

Vi måste varit på bushumör och rastlösa.. eller det är vi kanske mest hela tiden, men Jag, S, E, M, H och A började utforska möjligheterna att gömma sig i matsalen när alla pysit därifrån och jourerna Sofie och Fredrik var iväg på annat. För er som inte vet det så låser personalen själva skolbyggnaden kl tio på kvällarna och Sofie har lite indirekt utmanat oss tidigare om ifall vi kan lyckas vara kvar i skolan när de låser. Hon har blivit ägd en gång tidigare och då blev hon skylldiga dem chokladbollar från vår lilla cafeteria.

Jag och S hamnade i alla fall bakom varsin gardin i matsalen och efter att ha stått där i 30 - 40 min så verkade det fritt fram. Till slut behövde vi gå på en kiss-expedition, men på väg till toan får jag och A slänga oss ner på golvet bakom disken i Lyktan av att Sofie kommer. Hon har hört oss! E blir haffad och drar med sig S men Sofie litar inte på att de är de enda. För att hon inte ska leta alltför noga efter fler så kommer jag fram med ursäkten att jag inte vågar vara själv kvar. Det verkar funka, vi får varsin chokladboll och går ner till oss men det hon inte vet är att A sitter kvar på en toa, redo att släppa in oss igen när lugnet har lagt sig lite.

Rätt billigt fika-knep:
Göm dig i en skola och bli bjuden på chokladboll!

Strax blev vi insläppta igen och gör en favorit i repris på en grej från förra året. Vi dukar upp för en trerätters middag med duk, blommor,flera olika glas och tallrikar. Skolans tavlor på Otto och Signe Broms får varsin stol vid kuverten (dukningarna), våra tre vinnande dockor från designtävlingen får stå som servitriser med en vinöppnare och ett tack-brev från Otto och Signe läggs på bordet.

Ingen lär ju veta att det är vi... Vi hittar ju aldrig på nåt bus annars...

Men rumpnisse också! Nu blir det fjärde natten den här veckan som jag kommer i säng vid halv två - två. Usch! Inga vidare skolfasoner...

Så god natt innan jag hinner gå in på nåt annat!
Livet är här och nu! Passa på att njut!
Adiås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0