FIK 10.0 - Montis, Gallerian, Sthlm & House & En ganska bussy evening

House är glädje! Face It... och det dansade jag i lördags första gången på tre veckor! Lektionen hade varit saknad kan jag säga. Efter den hade vi Otto, så härlig dansare. Han hade fått nån dille på 90-tal så det blev uppvärmning till eurodisco och lektionen avslutades med början till en flummig Back Street Boys-låt. Ni hör ju...

Sen bar det av in till stan där jag kom lagom för att knäppa en glass med Fiia, Jenny och Fiias kompis Anton från Gotland, som jag har haft ett mycket intressant telefonsamtal med tidigare och sen en tjej som han skulle gå på Mando Diao med. Men... Vi åt inte glass på vilket ställe som helst! Eller jo, Anton och tjejen gjorde det (på yogurtshoppen längre in i Gallerian) men jag óch Jenny, vi tog årets första glass på MONTIS! Det oranga lilla stället i Gallerian som säljer typ italiensk glass som är gudomligt god! Den är också sjukt dyr och dom har höjt priset på två stora kulor till 40 kr istället för 30 kr. Det är fortfarande värt det om man väljer rätt, typ en citron och en kokos som jag, men det är bra divigt att ta så mkt betalt.


Efter en stunds helt klart värt köande så avnjöts glassen ute i kungsan...


Därefter hade jag fick jag lite bråttom hem eftersom vi skulle få gäster vid sju men när jag väl kom hem var farbror Pär med Lotta och Tina redan där, men det blev minsann inga kramar så länge jag kände mig svettish så jag flydde direkt in i dushen. Kära Nyström kom och det var god mat, godare efterrätt och najs sällis. Anledningen var för att mamsen fyllt år och pappa fyller imorn. Fan jag har fortfarande inte köpt present!

Efter middagen drog jag och Jemp till Fiias handbollskompis Marias lägenhet där Hanell, Fiia, Sara, Patrik och Hoffelman höll hus. Det blev film och chill och övernattning. Gårdagen togs upp av mysig frukost med baguetter i ugn hos Maria. Sen kom hon hem så jag och drog till mig och fick baguett även till lunch. Det blev ingen lång visit för sen skulle jag och familj till Cornelia och Gunnar. Där blev det nötter och päroncider på ett berg med utsikt över lite skärgård och Lidingö men kvällens höjdpunkt var Vanja som körde på samma klappvisa som jag gjorde när jag va fyra och efterrätten som var nåt järda rabarbertjosan som var svinigt gott!

Men nu måste jag dra för snart ska jag dansa. Balett och street idag då...
Nice Life!
Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0