FIK 3.0 - Bönan 2 i Kungshallarna, Kungsgatan 44 & The Weekday Life So Far

Det börjar bli bäst väder EVÖÖÖÖR igen! Wohoo!

Nyss hemkommen från min tredje dag på Weekday. För den som inte vet det så är jag där på praktik i två veckor. Det är kalas! Grymmt chill människor men en himla massa att göra hela tiden. Jag leker lager-råtta och packar upp, märker och sorterar "komp" och nytt för det mesta.

Men nu tyckte jag att eftersom jag faktiskt sagt att jag ska informera, rekomendera och varna för fik runt om i världen så ska jag faktiskt göra det...

Alltså... Igår lostade jag helt track of time! Jag började känna mig stressad och värdelös. Efter ett tag kom Adina och sa att jag kunde gå på lunch och klockan visade sig vara tolv. Tror fan att det började kännas piss! Elin hade ingen mat i magen! Ingen matlåda, Oskar och Lollo ända bort vid Stureplan och en Fiia som var tvungen att hinna tillbax till skolan sin. Vad skulle jag ta mig till? Jo... Lilla Alice hade kanske inte ätit. Så var det så vi gick till Kungshallarna. Det va så fint väder att vi nästan ville ta med oss och sitta ute.

Typ så här najs är det med sol:
Foto: Martina

Eftersom ingen av oss var sugen på något kryddigt så hamnade vi till slut på lilla fiket i hörnan, direkt till höger när du kommer in. Bönan 2. Det är asnajs!! I alla fall om du vill kunna fika eller äta en lättare måltid och fortfarande va mitt i smeten. Sitter man vid fönstret, sitter man i princip på Kungsgatan. De har fräsha grejer och har fikat där en gång tidigare med pappsen och vad jag kommer ihåg så är kaffet där minst lika bra som nån annanstans. Idag blev det bara en ramlösa till min mycket smarriga sallad ála Grek. Det finns inte så jättemycket sittutrymme och det är bara höga stolar men det är trevlish ändå. Annars är det alltså helt kalas.

+++ och inte mer för att det saknar mysfaktor.

Have a nice life! Chao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0