FIK 5.0 - Klara Norra Café, Bryggargatan 8

Så, nu var det verkligen på tiden för ett nytt fik-inlägg. Det här är om ett fik som jag gått förbi flera gånger på väg till Weekday. Det ligger på en tvärgata till Drottninggatan så jag tänkte att det skulle vara ett toppen fik att kila till mitt i shoppingturen längs Sveriges eget Soho.  Därför när jag och Jenny sågs idag efter att jag slutat så blev just det fiket vårt mål.

Redan när vi kom in så var det inte riktigt som jag trott. Det var liksom inte nån toppen atmosfär, som att fiket satsat hårt på att bli ett riktigt innerstads-fik men legat för dåligt till för att riktigt lyckas. Vilket är konstigt för det ligger bara kanske 50 m ner åt vänster på Bryggargatan och du kommer från T-centralen. Det har kanske bara haft lite otur...

Dom hade i alla fall inte så jättemycket fika-material, en hel del smörgåsar och lite pasta-rätter. Jag och Jenny tog varsinn muffin, jag choklad, Jenny blåbär. Hennes smakade mest vaniljsocker och min smakade inte så mycket alls.

Jättetråkigt att behöva dissa det här fiket men det kan inte hjälpas... Det var okej att prova men defenitivt inget man blev sugen att bli stammis på. Ett litet plus för fin fondvägg och matchande kuddar men det väger inte upp för smaklösa muffins och svindyr varmchoklad som man dessutom inte fick grädde till, som vi t o m valde att inte ens prova.

           

Bilder tagna av fotografer Hanell & Sundberg i egen attaljé även kallad mitt rum


***

Som tur var lyfte ju den här bruden hela fikat & om vi inte fikat där hade jag i alla fall gått och undrat hur det va... så en erfarenhet rikare så är vi på det stora hela rakt igenom vinnare.

Make Love - Not War
Peace Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0