Gratulationer till Maria, Max & Mor min

Idag har varit en strålande dag! Jag gav mina presenter till mamsen i morse eller tja.. halv tolv, tolv när vi fikade och jag åt frulle. Hon fick en bok med choklad-recept och snygga bullformar med ett recept på drömtårta till från Designtorget. Seriöst, Designtorget sviker nästan aldrig när det kommer till att hitta presenter.

             

Jag va mycket nöjd med de presenterna och nu kan mamma göra chokladpaj, espresso-moussé och annat smarr. Man kunde tro att det var en present i sig att de sedan fick reda på adressen til bloggen min. Titta bara på dem...


Söta som en chokladboll!

Men nu är klockan efter tolv och därför vill jag passa på att säga stort grattis, inte bara till mamma utan också till Max och Maria, 19 och 18 år. Jag och Madde-Padde har just varit in hos mig och kirrat en tårta lika hög som Kebenekaise, kanske får det lilla Lapplandstösen Maria att känna sig lite hemma. Den består av tre lager tårtbotten, två märängbottnar och fyllning och grädde på det. Håll tummarna för att den ska hålla sig fluffig och ståtlig hela vägen tills imorn!

Foto: Madde-Padde-Plutt


Andra stora personer som fyller och fyllt år den här dagen genom tiderna: Lenin, Adolf Hitler & Carmen Electra. Det är rätt coolt och jag lovar det är inget som jag liksom kollat upp, det är en sån där grej som man bara vet...

Hanna har flyttat in hos mig nu också så har möblerat om och städat lite ikväll. Åh det är typ en av mina favoritsysslor... Att möblera om, det är livet! Så nu ska jag gå och krypa ner hos henne som redan gått och lagt sig eftersom hon har religionsprovet imorn. Men det är smällar man får ta när man åker till ett Sälen nästan utan snö och allt va det innebär i fyra dar.

Läggdags!
Vi har hela livet framför oss och det kommer att ligga bakom oss snabbare om vi stressar igenom det...
God Natt & Sov Gott!

Kommentarer
Postat av: Fiia

Shit gumman! Kul att se vilket arrangemang att uppdatera bloggen! Verkligen ;)<3 Måste fråga om man kude spika valborg med dig? Love uu! <3

2009-04-20 @ 22:48:04
URL: http://johansdutter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0