Thailand, Budda & Gunnar the Man

Det där med Thailand är om min plast-faster med familj som jag och La Famillia var och fikade hos idag. De kom nämnligen hem därifrån för ett litet tag sen. Bruna som as va dom... och så söta som vanligt! Cornelia, "faster", frågade när vi kom vad jag ville ha. Sprite, påskmust eller te? "Eller du kanske vill ha kaffe?" tillade Gunnar, hern i huset. Om jag ville ha kaffe liksom?? Att jag ville! "Men gud, har du blivit så stor att du dricker kaffe?" Haha, nä bara under de senaste tre fyra åren...

Jag sa ju att dom va gulliga... För det va inte allt. Vi fick presenter också. Det roliga är att nästan varje gång vi ses så har det varit jul, påsk, födelsedag eller som nu en resa sen sist vilket gör att man nästan alltid får en liten söt present.

Idag fick familjen en liten Budda, Wille fick en liten drake och ett hajtandshalsband och jag fick en ännu mindre egen Budda och en fotlänk med snäckor på...

        

De fick lite presenter av oss också. Vanja fick ett påskägg, rosa så klart. Skojar inte, flickigare flickebarn finns inte... Gunnar är inte vilken Gunnar som heslt utan han är Gunnar tha MAN! Gunnar som gjort att jag nu svart på vitt har fått mitt sommarjobb på Vete-KattenKungsgatan i Stockholm. Därför fick han och Cornelia två flaskor vin och det ena hette så passande... Café!

Han är också cool för det råkar vara han som är The Man på restaurangen Stadhuskällaren och därför också The Man bakom Nobellmiddagen!! Hur coolt är liksom inte det?!

Just därför fick vi till fikat inte bara fett coola rulltårtan utan också NOBELL-CHOKLAD!!



Med avrundar jag för ikväll & laddar om för en vecka till på Weekday. Imorn kommer Jemp till stan och lunchar med mig, kanske blir det ett nytt fik att skriva om. Hoppas på möjligheter till uteservering!
Tanke-kramar till Fiia som far till Gotland ikväll, jag tänker på dig ska du veta...


Hugs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0