www.smgs.se, DN & Vice

Vad har dessa gemensamt? Jo, minigrisar. DN har idag ett reportage om just minigrisar och har intervjuat ägarna till Grisen Greta, Lillemor och Sir Elvis Bacon, vilket för övrigt är det coolaste namnet jag nånsin hört. Om jag inte var så fäst vid mitt eget namn så är Sir Elvis Bacon det namn jag direkt skulle döpa om mig till!

Har ni varit med om när samma saker slumpmässigt råkar hända eller nämnas i ens liv vid nästan precis samma tidpunkt? Som när man just har fått veta betydelsen av ett speciellt ord så är det inte sällan som just det ordet nämns eller pratas om av flera runt omkringen direkt och sedan dagarna efter. Förstår mig inte på det. Är det kanske så att det alltid pratas om eller nämns men att man inte lägger märke till det för att man helt enkelt inte tänkt på det innan eller är det bara en märklig slump? Förstår mig som sagt inte på det...

Men det typ va det som hände nu! I fredags när Enni åkt hemmåt stötte jag på en street-affär med lite rea på St Eriksgatan mot Fridhemsplan, men nära pank som jag är så gjorde det inte saken så mycket lättare fast det va 50% rea på en hoodtröja som kostade ca 800 kr. MEN! Dom hade gratis-tidningen VICE som jag alltid plockar på mig när jag ser den. Kan säga så här att till och med en kultur, konst och modeintresserad flummhippie som jag kan tycka att VICE är lite too much ibland men det är fortfarande en fasligt najs tidning. Och sen är ju oftast gratis gott då då...

Men till saken! Framsidan på VICE pryddes av en stor, fin, leende minigris. "Coolt" tyckte jag men tänkte inte så mkt mer på det, men nu idag när la Famillia väckte mig så jag fick frulle-sällis eftersom de skulle förmiddagsfika så vad sitter pappsen och läser? Jo, ett repotage som börjar med en fet bild på en fet minigris! Är detta en slump eller ödet? Eller är det kanske helt enkelt så att jag är sen med att hitta månadens VICE eller hur ofta de nu ges ut, så att inspirationen till minigrisreportaget urprungligen kommer från just dess framsida?

             

Det är så jag tror jag ska bli religiös...

Livet bjuder oss på många mysterier & för er som undrar så står s.m.g.s. för Svenska Minigris Sällskapet och det måste vara sötaste namnet på ett sällskap i hela världen!

Nu ska jag ut och njuta lite av solen och sen bär det av till skolan för ikväll flyttar Hanna in hos mig...
You are your own sunshine of your life!
Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0