FIK 28.0 - Café Hängmattan, Södermannagatan 10 & Vernisage ála Matilda

Igår kom en dam till Vete-Katten och frågade "Har Elin Sundberg slutat för dagen?" Jag vände mig om och där står farmor! Det slutade med att trekvart senare var vi på väg till Söder där Matilda, farmors kompis dotter som jag träffat flera gånger när jag va mindre, hade vernisage på ett litet fik vid namn Café Hängmattan.

Stället va att dö för! Stolar och fåtöljer av alla möjliga sköna slag, kuddar och andra prytlar i olika klara färger, rätterna kombinerades efter tycke och smak själv med fokus på vegetasiska och veganiska alternativ. Jag och farmor tog varsin sallad. Jag valde med quinoa, chevré, valnötter & honung - Så jävla gott! Det dröjde lite innan man fick sin mat men då fick man också en riktigt god sallad som man blev mätt på, bröd till och ordentligt av de tillbehör man hade beställt.

Jag skulle träffa Jess, Jenny, Kevin & en till Jessica i Tanto lite senare så vi dröjde kvar lagom länge för att jag skulle hinna bli sugen på kaffe och nånting till. Föll för en paj - Blåbär/ Mango! Också den - Asgod! Måste prova baka det själv nån gång.

Matildas bilder var också riktigt fina. De här var bara tre ur en bildserie. De andra va mer porträtt och lite annat.
Ta en titt på Matildas hemsida den som vill se mer: http://www.matildasbilder.com/



23 år, trebarns-mamma och hade jobbat fram tavlorna till den här utställningen på kvällar och nätter under ett halvår.

Vill helt klart gå dit igen och har definitivgt anledning för de hade namligen kroki 18.00 varje söndag... Nån som är itresserad? Fett taggad!

Nu blir det läggdags för min del. Skriver nog om dagens strapatser imorn om det blir läge...

Ta vara på varandra, alla finns inte för alltid...

Dröm sött, honeypies!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0