FIK 30.0 - Café Momo, Haninge Centrum & En Kväll Som Jag verkligen Behövde

Tjaosan folks!

Har varit på landet sen i måndags och tänkte visa med lite bilder att det var mys men först måste jag sprida ett fik till världen. Denna gång är det Café Momo - Det mysigaste i Haninge Centrum. Bragd! Fiia föreslog en mysdag när jag verkligen behövde det och efter lite snabbt dividerande kom vi fram till kombon fika i Haninge C.

Fiket ligger som ett hål in i väggen och är därför rätt avskillt. Stolarna är sköna, både de tygklädda sofforna och fejk-korgfåtöljerna. De erbjuder en hel del. Sallader som plockas ihop framför ögonen på en, foccacia, kakor, smaksatt latte osv.


Det blev latte med hazelnut (hasselnöt) för Fiia, ett stort glas kaffe för mig och en delad chokladboll för oss båda. Fasligt mysigt att träffa Fiia-bruden min som jag inte träffat själv på hur länge som helst. Det dlev start på dagen med riktigt långfika... Mys, mys mys


Som de flesta kaffe-drickare antagligen vet så är kaffe vätskedrivande och det resulterar ofta i att man måste spana in status på det aktuella ställets toa-inrättning. Haninge C's inrättning erbjöd lite stäminingsfull filosofisk poesi. Veckert va ordet...

När Fiia och jag var klara efter att ha hälsat på Sara på Stadium och spanat lite på Gina så hade vi också bjudit in oss på fest oss Backeli-Backman. Så efter ett stopp för middag på pizzerian i Centrum så blev det en sväng hem och sedan till Vendelsömalm...

Låter bilderna tala...


Nånting eller nån saknades... Kan det ha varit lilla fröken Anledning Till Att Vi Känner Backe?

Tack för en kanon dag, Fiia-Lotta!
Pussar i Massor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0