FIK 34.0 - Helmer's Café, Gamla Brogatan 13 & Lite Shopping In The Big City

Inte jättetoppen uppdatering här nu kanske men det kanske det aldrig har varit...

I förrgår var jag i alla fall i stan (Kolla, Jenny, STAN inte Stockholm). Lyckades göra av med en hel del pengar på inte jätte mycket. Det blev fyra hårband från Åhléns á 15 kr/ st, ett hårband från Topman 30 kr och en mascara jag behövs länge och ett cerise-rosa läppstift som jag faktiskt varit sugen på länge, båda från Mac... och ja, självklart blev det en fika... 

Helmer's CaféGamla Brogatan - Ett mkt bra ställe! Trodde inte jag varit där men kom ganska snabbt på att det hade jag visst när jag väl såg insidan. Dom har ordentligt med matalternativ som pastarätter, sallader, lite smörgåsar, lasange, nån thaigryta plus lite till... Impressive

Inredningen är mysig med lite höjdskillnad på golvet och mysiga uteplatser mot gågatan vilket gör att den inte är så stimmig så man kan sitta ute utan att känna att man blir påkörd.   


Schnyggingar i shoppingtagen!

Det här är kanske inte ett av favoriterna men det är definitivt ett super-ställe om man ska ta en paus i shoppingen utan att lämna city och utan att gå till ett ställe som alltid är översvämmat.

Hade mkt trevligt i stan denna dag! Nu får det nog bli lite plugg och Madde ska få sin datorn...

Live & Love Life!
Hugs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0