TRÅKIGT INLÄGG! LÄS INTE! FIK 33.0 - Tidermanns Konditori, Järnagatan 12, Södertälje & Money For Nothing...

Yo!

Livet här på Vacksta fortsätter... En dag sen kändes det som man aldrig lämnade stället över huvud taget för två månader sen. Igår blev det lite turer hitan och ditan. Efter middagen åkte jag, Hanna & Enni in till S-tälje, dels för att handla lite nödvändigt som tvål, schampoo, block, mappar o lite annat tjafs (iaf jag), dels för att ta oss en fika.

Eftersom det spöregnade när vi kom in till stan så flydde vi in på närmaste fik - Tidermanns. Det är en najs ställe. Dom har riktigt fina bakverk och en hel del tjusiga mackor och sallader också för den delen.

Finns egentligen inet så överdrivet mkt mer att säga. Det är gott, det är helt okej mysigt, det är skinnklädda stolar. Det är ingen vidare speciell inredning men den är trevlig. Är man mer intresserad av bakverkens smak än mysfaktorn på stället så är det hit man bör gå... Dock är kaffekopparna ruggigt små, men det ingår i alla fall EN påtår som det så tjeckt informeras om med en skylt vid kaffekannorna.

Efter fikat blev det lite snabba inköp men när jag kom tillbaka till skolan undrade Madde om jag ville göra henne sällis till Coop så då blev det lite mer inhandlat där. Lite viktiga saker som nudlar, lite körsbärstomater, en till mapp och några pennor...

Idag har jag inte gjort nånting! Segat hela eftermiddagen, fått reda på att jag måste läsa Historia A för att få tillräckligt med poäng, haft ganska ont i huvudet. Men nu ska det blir kul för Jennyn min kommer hit och sover för skojsskull. Tjoho!

Pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0