Restaurang 2.0 - Restaurang Kungsholm, Norr Mälarstrand 9, Kajplats 464

Ett antal dagar sen nu men var på Restaurang Kungsholmen med mammsen, pappsen och Wille i måndags. Det va nämnligen deras 18:e bröllopsdag. Lätt att hålla reda på eftersom de gifte sig med mig i magen...

Orkar faktiskt inte skriva en massa om alla rätterna nu men kan säga att allt va gott! Fick en fördrink med björnbär, grapefrukt mm. Wille-pillerill fick en förrätt som som va skrämmande lik en efterrätt, men man ändrade upp fattning när man såg att den innehöll bläckfisk-tentakler. Till efterrätt blev det vaniljglass med chokladsås för Wille. Dessutom i en skål som jag har spanat på i olika butiker i två år! De kostar en hel del så har aldrig blivit avatt jag köpt nån. Marimekko - Fett avis!

Men min efterrätt förtjänar nästan ett eget inlägg! Den hette Peach Melba bla bla bla och bestod av hallonsorbet, persikosorbet, vaniljglass, sockerkaksbitoch färska hallon och persikor. Helt jävla underbar! Kan kanske inte uttrycka mig så mycke tydligare än så... Jag älskade den!



Varför är aldrig huvud rätter snygga? Är det för att dem ska äta nästan oavsett... Förrätt och desert måste vara lite extra för att vara nåt...

Rekomenderar stället om man har en fet plånbok, inget för studenter! Men rätterna var prisvärda och fasligt smaskiga och man blev definitivt mätt.

Inte så inspirerande kanske men stället va bra! Är nte så inspirerande själv idag öppnade både igår och idag så har slarvat med sömnen...

Snart dags för bingen...
Hugs!

Kommentarer
Postat av: Petra

"sockerkaksbitoch": Jag läste det som Sockerkaksbitch XD Jag förstod ingenting!



jag vill ha efterätt..

2009-08-07 @ 02:04:53
URL: http://ptra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0