FIK 48.0 - Kafé Voltaire, Farsta Torg & Fixardag Idag!

Tjena!

Vad jag inte sa igår var att vi på eftermiddagen efter städning med massa hjälp från Jenny, Hayen, Jovis och Marre (Tackar!) så hänkade jag med mammapappawille till Farsta för att träffa farmor där vi... FIKADE!

Det blev på Kafé Voltaire i Fartsta Centrum eller rättare sagt vid Farsta Centrum för det låg i den nybygda delen vid sidan av Farsta Centrum och för icke-stockholmare måste jag bara säga att Farsta Centrum är en lysande inomhus-galleria med najs shopping. Säger Farsta Centrum en gång till bara för att - Farsta Centrum... Så åter till fiket: Jag var hungrig så tog en macka med kycklingröra med pesto och välnötter i. Den va supergod och brödet var bakat där. Gillar't! För farmormammapappawille blev det värsta saffransbullarna. De var riktigt ordentliga. På det stora hela gillade jag fiket, det var lite högljudt men det berodde nog mest på att de inte hade några ljuddämpande plattor i taket eftersom det fortfarande inte är färdigbyggt.


Det ser ut som fiket var typ tomt på folk med det var det definitivt inte. Lyckades bara på nåt vis fota de borden där ingen satt... med det var antagligen det och lite förtjänad trötthet som gjorde att jag tyckte ljudnivån var så hög.

Släpper fiket och återgår till nutid. Har precis ringt Amerikanska Ambassaden och kollat så att det är grönt för mig att åka, har kollat mig studentmössebeställning och märkt att senast-datumet för ändringar har passerat (Irriterande... Har beställt mer än jag vill ha. Anoying!). Nu ska jag vara ännumer effektiv och åka in till stan för att kirra min internetbank.

2 dagar kvar till julafton - Hänger inte med!
So long, my darlings!
Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0