Speaking Of Cookies...

... Så kan jag berätta att det gick bra på jobbet idag. Folk var snälla och jag kände mig lugn utan att känna mig långsam. Sen fick jag med mig lite lussebullar hem somjag kunde bjuda la familia på. Alltid uppskattat. Så det blev middag framför TV - Pirates of the Caribbean (ettan idag, Willebror kör maraton) och jag fick sushi vilket jag var stört sugen på.

Tänkte köra lite kakanalys av veckan. Vad har varit mitt kak- & fikningsintag den här veckan och vad har varit bäst:

* En kanelpanacotta i Tisdags på restaurangen "Fem små hus" där morfar Rune (min gammelmorfar då)
  - Smarrig men den var grymt mättande och man var redan proppmätt efter middagen.

* En latte och jag och Lollo splittade på en chokladbiskvi och en citronmarängpaj efter att jag, Lollo och Alice var på Stockholm Modecenter och kollat lokalen till visningen.
   - Mkt smarrigt fika och välbehövligt! Bara sitta och smälta intrycken från lokalen. Fiket låg precis vid Sthlm Södra och har fikat där några gånger förut och tror i alla fall att jag skrivit om det. Så dels därför och dels för att jag inter tog några bilder så blev det ingen recention men det kanske kommer nån dag annars gång jag fikar där.

* Det var bullbak på skolan. Jag missade unfortunately starten så fick inte bidra till baket men fick en kanelbulle av tjejerna i tvåan och sen Felix lussebullar så snarrade även lite på dem sen till mitt i princip obligatoriska kvällste.
   - Goa grejer må jag säga. Bullen smakade lite salt men det drog inte ner upplevelsen. Felix sa att lussebullen var designad efter hans ... men i såna fall måste den vara väldigt kort, bred och litre platt så vet inte vad jag ska tro...

* Fick grymt god äppelpaj hos Pål och Katrin när jag hänkade med Pearsen dit i fredags
   - Jag frågade hur det kom sig att smuldegen var så grymt god... Knepet var, förutom hasselnötter, extra mkt smör och socker. Always a winning concept!

* På dansen hade vi som sagt julbord och Malins mamma hade stått för julgodiset. Det var saffranssnäckor med vit choklad i, knäck-kolor och chokladfudge-kolor.
   - Tillägger inte så mkt. En fet tummen upp bara!

* Som jag redan nämnt ovan så fick jag med mig lussekatter hem idag och en kanelbulle. Jag och Wille splittade på kanelbullen och ett halft blondie-wienerbröd (blåbärskräm på ena sidan, vaniljkräm på andra) som blev kvar från min otroligt långa lunch på 10 min. 
   - Bra grejer ofc. Det är ju inte typ Sveriges bästa kondis för ingenting.

Jättesvårt faktiskt, alla fikningar har varit jättemysiga men the winner of Elin's fika-vecka är... Onsdagens café besök på Söder. En så framgångsrik dag med en så trevlig avrundning är svårslagen. Allt var med - mode, success, secondhand-affär, Söder, latte, kalas sällis. Con grats!


Kakor på en klippa... Det är sommar för mig.


Ska bara såga lussebullar lite innan jag går och lägger mig. Det spelar ingen roll hur mkt saffran det är i dem, de kommer i alla fall alltid vara lite smaklösa. Ändå ska de vara en sån tradition... Så därför ska jag sluta beklaga mig mer nu och dra nåt gammalt över mig. Typ mitt täcke...

Färdig-spoket of cookies
Dream of them...
I will...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0