FIK 25.0 - Café Tin Tin, Engelbrektsgatan 22, Göteborg & På Bättringsvägen...

Yo!

Livet som krasslig verkar som en kort kapitel i min livshistoria. Åtminstone för den här gången... Jesus verkar digga mig så mår mycke bättre idag.

Men eftersom jag ännu inte är i rätt skick för att sticka ut på hyss, delvis för att jag antagligen fortfarande smittar så ägnar jag nu en liten stund att recensera de fik jag besökte med mina kära vänner i Götet.

Café Tin Tin - Efter att vi förra måndagen nått Göteborg och dumpat våra tunga väskor hos min kära moster så fick vi skjuts in till stan för att träffa Yamina och Johan som skulle åka hem dagen efter. Yamina som va den med kollen ledde oss till Café Tin Tin i utkanten av själva Göteborgs centrum, vid ändan av Avenyn som vätter mot Stadsbiblioteket, en bit upp på en tvärgata. Ett café som vars inredning kändes som en lustig blandning av det gamla Grekland och en Tin Tin-serietidning. En otippad hit faktiskt! Stället var fräscht med beigt kakel med blåa inslag och ett stort antal tavlor med Tin Tin-motiv. För mig blev det en hallonpaj och kaffe. Är man osäker på sitt val så kan jag säga den är ett säkert kort och om inte det faller i smaken så var morotskakan som Enni valde också smaskig. Tog inga vidare bilder där men en på Johan och Martinis fick jag i alla fall...


Bilden uteplatserna är snodd från google därav den fjuttiga storleken. Btw kom den från en blogg i Göteborg med samma nich (?) som jag... FIK... Vet inte hur jag riktigt ska ställa mig till det.

Vi ville ha plats ute men det va smockat at the moment men om vi suttit där så hade jag säkert kunnat säga att de var att rekomendera för de verkade mycket trevliga, speciellt med takne på att caféet låg lite avsides så att det inte va så mycke trafik. Juste, nämnas bör också att toan va cool med lite annorlunda vinklade väggar och ett doftljus som luktade vanilj. Luktade nästan för mycke men hellre vanilj än lite vanligare lukt på en toalett...

Simma Lugnt! Sommaren är lång...
Löv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0