FIK 27.0 - Djurgårdsbrons Sjöcafé, Galärvarvsvägen 2 & Två Trötta Homies Från Vacksta

Hello You!

Hemkommen nu och strax på väg i säng. Klockan är nio men ja, jag är trött och behöver sova. Började blöda näsblod på jobbet idag (chilla mannen, det va på rasten så det va ingen katastrof och det va inte så mkt heller), det är Elins kropps teckenspråk för "Du har sovit för lite och jobbat för mycke!" Jobb är najs så det offrar jag inte men sova är skönt så det ska inte bli nån stor uppoffring att gå och lägga sig tidigt ikväll. Speciellt med tanke på att det kanske blir lite slarv med sömnen i helgen... Men whatta hell, I'm SUPERMAN!

Idag efter jobbet träffade jag Lina!! Superskoj o se den bruden igen! Hon va också halvt död så vi va liksom på samma våglängd... Jag mötte henne vid Gröna Lund där hon jobbar (coolt!) så tog vi oss mot City men fastnade vid fiket precis innan man går över bron - Djurgårdsbrons Sjöcafé!

Där blev det för mig kaffe och morotskaka, höga poäng för den, och kaffe, höga poäng för att man kunde få påtår, läget höjde poängen ännu mer. Sittplatser på veranda längs vattnet, men vi satt på en rund flytbrygga. Den guppade lite läskigt men det va najs ändå. Så poängen landade väldigt högt alltså men med ett litet minus för att de hade mage att ta 40 spänn för en latte! Då har man storhetsvansinne! Men visst, med det läget, fullt med turister och sommar så är det väl klart man passar på att tjäna pengar... Stilpoäng!


Utsikt över hela kajen längs Strandvägen. Tallriken va inte riktigt så grön, det är jag som har spökat lite med bilden. Puddingen Lina själv!

Med de orden får det nog va nog för ikväll.
Sov sött, alla sommarlovs-innehavare, men inte än på några timmar... Det är bara tragiskt...
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0