FIK 17.0 - Taxinge Slott a.k.a. "Kakslottet" & Dans På Nykvarnsdagen

Idag har det hänt grejer ska ni veta! Vaknade hos Hanell, tog moppen hem, drog med familjen och Vanja till Vacksta för att leta rätt på en tröja som jag ändå inte hittade, blev släppt i Nykvarn, dansade i Folkets Park, House och Street, åkte till Taxinge Slott, fikade livet ur oss och nu är jag hemma igen och ska duscha för att pysa igen... Tjoho!

Skulle vilja skriva mer om dansen idag och pappa tog fett coola bilder som ska visas... Men jag ska iväg snart och pallar inte men fika går ändå före allt! Så... Taxinge Slott - "Kakslottet"

Vi kan till att börja med konstatera att det verkligen förtjänar sitt smeknamn för det är få ställen där du hittar så mycket kakor som du hittar här! Det är helt enkelt kakbufé med damsugare och princesstårta och allt annat avancerat du kan tänka dig däremellan! Omgivningen är fantastisk... Fiket ligger ju på slottsområdet så det är alléer, kanoner, gräsmattor, grusplaner, stora blommande buskar osv. Jag hoppas jag får det att låta vackert för det är det!

Innomhus är inte fullt så fint, eller det är mysigt men jag gillar inte riktigt this renässans/ barock/ wienklassisim-sort of shit. Tänk er slott/ kung/ drottning-looken liksom. Inte min stil men uteplatserna är alltså fasligt trevliga! Men pay it a visit cause det är difficult to explain this feta mängd av fika-stuffs!


Läckert huh? Det va ju inte jättevarmt ute men i partytältet med en filt var det toppen...


Pappa, jag, Wille och Vanja hade lite skoj med kameran och en kanon...

Tror ni hajar grejen och gör ni inte det så åk dit så ska ni se att ni förstår... Jag måste pysa nu i alla fall.

Have A Nice Life!
Chiao

Kommentarer
Postat av: linda

eliin peliin :D

nu har jag länkat till din blogg xD tog lite tid för jag glömde bort det, sen kom jag på det igen =)



<33

2009-06-06 @ 22:43:41
URL: http://lindaa91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0