FIK 15.0 - Café Notholmen, Tyresö - Chilliest Day On Earth

Långsam med uppdateringen... Inte för att det är värsta många som kollar men när det rör sig om två besökta men orecsenserade fik då är det katastrof, oavsett antal läsare!

Så.. Vaknade i Lördags, förvånad över att jag inte var trött, inte var stressad, inte behövde sätta på mig danskläder, inte hade bråttom. Frulle på altanen i lugn och ro och lite senare pös vi iväg mot de avlägsnaredelarna av Tyresö... Närmare bestämt mot Tyresö Kyrka. Det vankades fika med Newstromes på Notholmen. Cyckeltur i kanske hmm... 40 - 50 min, gymmt väder och ut på holmen bakom Tyresö Slott. Det är inte alla kommuner som har ett sånt...


Ganska najs dag, huh? Resten av bilderna från fiket glömde jag hemma i Tyresö.

Det är verkligen ett väderfik. Det finns bara uteplatser och det är riktigt mysiga sådana. De har inte latte utan bara vanligt kaffe men det övervägs av att allt det ätbara är grymt. Mackorna är väldigt fräscha, jag och Wille delade på en salami/ brie för att orka fika. Det var ju inte så länge sen vi åt frukost liksom. Till fika blev det kaffe (gott!) och jag och Jennys mor delade på varsin bit äppel och en bit hallonpaj, så vi fick 50 - 50. Hallonpajen va godare än än äppel...

Miljön talar väldigt mkt för sig själv och det är bra service så vad mer kan jag säga. Sol, brygga, berg & grönt gräs...

Samma kväll blev det tjejchill hos Hedén och volleyboll i hennes pool. Yeah! We Rock!

Time For Sunday...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0