FIK 2.0 (i väntan på 2.1) - Chateau Moreau, Vendelsövägen 62

Hittills har detta varit en grymmt najs slappardag. Vaknade hos Sara, fick skjuts hela vägen hem med Jenny, degade, degade, hade en pratstund med Fröken Henningsson, degade lite till, fick faktiskt två matte-tal gjorda och nu degar jag igen. Men måste säga att det här är för mycke deg för min del! Det har liksom gått över i en blandning av trött, rastlös, seg och inte helt fräsch. Härligt...

Men när jag nu ändå inte har något bättre för mig (förutom att jag borde plugga engelska) så kommer jag på att jag inte skrivit någonting om fredagens besök på Chateau Moreau. Å andra sidan skulle det va mycke roligare att skriva om det om jag hade bilder därifrån. Därför tänker jag bara skriva lite kort...



Det uttalas Chatå Morå och ligger i Trollbäcken vid Södergården. Som det står är det ett crêperie, vilket betyder att de serverar stora tunna "pannkakor" med både middags och efterrättsfyllning. De har också andra rätter som toast och lax OCH de även vanligt fika-material.

Usch va tråkigt jag lyckas beskriva det! Det är i alla fall ett jättesött ställe. Jag är typ kär i inredningen som är hm... Romantik-Chic, ifall det säger dig nåt. Känner att jag måste verkligen fota nästa gång vi går dit. Det borde bli ganska snart eftersom mammsen och pappsen råkar vara fikets största fan. Och med all rätt!

Nä, nu får det räcka! Är helt ganska tom på inspiration så skriver jag mer nu blir det bara jätte torris eller mysko ordbajs.

Vill bara passa på att säga att om ni precis som jag känner att det här inlägget är lika tråkigt som en trasig köksfläkt, och suktar efter nåt mer givande att läsa så klicka in på min buddy Fiias blogg, johansdutter.blogg.se, där hittar ni ett och annat visdomsord.

Återkommer med flygande fart inom en snar framtid!
Puss & Kram Skumbanan

Kommentarer
Postat av: Fiia

Hehe Oj gumman! vilken press du sätter på mig nu ;D

haha Jag får stå upp hårt för att klara trycket ja lär få nu ;);) !

Älskar dej!

2009-03-29 @ 21:39:57
URL: http://johansdutter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0