FIK 13.0 - Café 60, Sveavägen 60, Sthlm & Jobb, Mys & Natti Natti Hos Hanell

Oj, oj, oj har inte haft en sekund över till tha computer i helgen för än nu... Så har en hel del att berätta om. Lär få dela upp det på två inlägg. Fik-recensionen ska ju åtminstone ha ett inlägg för sig självt!

Så till fiket:
Från skolan bar det av till Vete-Katten. EEEYYYY! Fick lära mig göra latte på riktig cafémaskin! Nu kan jag dö lycklig... Teoretiskt sett. Allt gick bra kände mig bara lite dum när jag va uppe på bryggan (där det är bordssevering) för att jag inte kunde göra så mkt. När jag slutat så var iaf Sara o Hanell i stan. Varken jag eller Sara, som lät som hon hade hela världen uppkörd i näsan, va pigga på bio så det blev fik istället... Café 60 så klart. Nu kanske ni undrar varför, jo därför att det är enda stället som vi ickemyndiga kan gå till och för att det är enda fiket jag känner till som har öppet till 00.00 alla vardagar och 02.00 på helger men också för att det är ett grymmt fik

Det är ett välbesökt fik med uteplatser som är fasligt trevliga just för att det är på natten dom har öppet. Hade det varit på dagen så ade uteplatserna varit sämre pga av alla bilar på vägen utanför men nu är det ju så att det inte kommer lika mkt bilar på nätterna. Fast på uteplatserna har jag aldrig suttit så kanske ska säga nånting om innomhus istället. En entrévåning med kassan, tiotusen te-sorter (se bilden) och ett rum som inte är lika mysigt som övervåningen. Där är mysiga fåtöljer runt små bord, som är så stora att man inte riktigt vet hur man ska sitta i dem. Tekopparna är enorma (Det är sann LÖÖÖV) och biskvierna håller samma proportioner (se andra bilden).


Det blev en ciabata med fetaostcréme och soltorkade tomater till middag som jag fick när vi stängde på Vete-Katten. Mkt najs...

Detta fik kräver ett besök helt enkelt  och tänker därför inte säga mer. Vill däremot tillägga att vi stötte på en fråga när vi skulle hemmåt... Vad menas egentligen med sovvagn och liggvang? Ska man pippa så får man lov att boka liggvagnsplats för sånt förigår inte i sovvagnen... Eller?


Att ligga eller inte ligga - Det är frågan?

Ended up hos Jenny, det var mys mys mys! Fick låna danskläder för dagen och festkläder för kvällen därpå... men när jag gick upp för att pysa till tälje på lördagmorgon så ringde mammsen och undrade om hon skulle hämta mig. Gulligt! Så fick riktig frulle och mina egna kläder. Det va bra najs det me...

Pussar & Kramar till Männskligheten när den är som bäst - När man får te i stora koppar, när folk håller hand och erkänner att man tycker om sitt liv - Inte Annars!
Voff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0